Snubbens Place: Heja Finland...

onsdag, maj 17, 2006

Heja Finland...

...

Klockan är över midnatt och jag sitter och glor på matchen
mellan Norge - Vitryssland på TV.

Nä... jag har inget liv har jag ju sagt...

Det är Ishockey VM och det går i år ifrån Riga i Lettland.

Jag misstänker faktiskt att Tre Kronor bor på det Radisson hotell där Master O regerar i köket!?
Rätt eller fel, O?

Redan innan det här VM'et började, kände jag mig ganska less på Hockey.
Frölunda TORSKADE SM guldet, Foppa ÅKTE UT i första rundan i NHL men Sverige VANN ändå OS guldet i Ishockey - Skit, skit och Hurra!

Så hur det går för det svenska landslaget i detta VM skiter jag lite grann i...

Det kändes som att Sveriges OS guld summerade hockeysäsongen på något sätt. Märkligt att jag tycker så, som är en sån Hockey-nörd!?!?

Just nu känner jag mig mätt på all den framgång vi haft de senaste åren.
Tycker därför att det är dags att heja på och släppa fram någon annan nation som verkligen törstar efter framgång för att få känna lite glädje och framtidstro.

Det är faktiskt DERAS tur nu:



HEJA FINLAND!

Ta hem det här nu!!

Så här spelas slutspelet
Kvartsfinal 1: Kanada-Slovakien 18.15 onsdag
Kvartsfinal 2: Sverige-USA 14.15 onsdag
Kvartsfinal 3: Tjeckien-Ryssland 15.15 torsdag
Kvartsfinal 4: Finland-Vitryssland 19.15 torsdag

Ciao

//S - Man

6 said...:

Blogger Smiley Comment

PMS verkligen ... Vårdepression definitivt.
Sitta och glo på matchen - det ÄR livet! Sitta samma tid och jobba - det är skit, kan jag säga.
Bli glad, Snurre, för vad du har. Du lärde oss göra det, eller hur?

6:00 fm  
Blogger Peppe Comment

Åh S-man, jag blir alldeles rörd. Glädje och framtidstro är precis vad vi behöver här i öst. Betyder det här att jag faktiskt måste se matchen på torsdag..?

8:43 fm  
Anonymous Anonym Comment

Snurre,
That is correct however it is not a Scandic, It is the RADISSON SAS!
We have had 12 of the teams and I am starting to dislike Hockey and all around it. Only 5 days to go and counting....

9:31 fm  
Anonymous Anonym Comment

Vikken tur att jag inte är ett dugg intresserad! :)

Annars hade jag ju blivit jättelessen över att missa sveriges match som går på arbetstid...

11:28 fm  
Blogger S-Man Comment

Smiley - Jag ÄR glad över det jag har. Tycker bara att Sverige har vunnit allt som går att vinna den senaste tiden. Är proppmätt på framgång och ville därför bara visa min ödmjuka sida...

Peppe - Du behöver inte se den. Det räcker med att sitta och vifta lite glatt med den blå-vita lilla flaggan samtidigt som du sippar på din Drajja. Ni möter Vitryssland på Torsdag och de klår ni lätt! =D

Big O - Radisson var det ja! Håll ut!Det är bara några dagar kvar på eländet =)

Lina - Du får noll poäng i sportfånerier =D

2:14 em  
Blogger Cliff Hanger Comment

Att titta på Norge-Vitryssland är ett tecken på att man inte behöver syssla med en massa tråkiga måste-saker. Grattis!

3:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???