Snubbens Place: Bloggers Dictionary...

fredag, maj 26, 2006

Bloggers Dictionary...

...

Jassåjahaja!
Allt ska man tydligen behöva göra själv...

Blogger - En bloggtjänst som är gratis. Bättre än de flesta, då den fungerar...
Bloggare - Person som skriver dagbok/bullshit på nätet...
Bloggeri - Allt som har med bloggandet/bullshittandet att göra.
Bloggenad - Gå runt bland bloggarna i sin favvolista (kolla på andras bullshit...).
Bloggsmart
- Som streetsmart... fast digitalt. Lixom.
Bloggtorsk - Är den som inte klarar av att vara ifrån bloggeriet i mer än 6 timmar.
Bloggertorsk - När Blogger beter sig illa, är seg eller inte fungerar. Alls.
Bloggtorka - Inget att skriva om. Helt slut på idéer.
Fulblogg - Resultatet av Bloggtorka, man slänger in vad som helst bara för att inte förlora tempo (eller läsare) eller för en del: För att inte förlora sin åtråvärda plats på Bloggtoppen...
Bloggtoppen - En tjänst man kan ansluta sig till, som rankar bloggar efter antalet besökare bloggen har.
Fullblogg
- Man är fullsomfan då man skriver sitt inlägg. Det var smartsomfan då man skrev det... men ofta raderar man det ändå fortsomfan dagen efter.
Bloggnojja - Man skriver ett inlägg och publicerar det, men tar bort det direkt för att man inte ens själv förstår all bullshit man krattat ned. Kul för de som har Feedreaders (där allt fastnar ändå, även om skribenten tar bort sitt inlägg efter att först ha publicerat det...).
Blogghångel - Yupp! Det går visst att hångla upp folk via bloggen!
Bloggflört - Yupp! Det förekommer en hel del av den varan!
Bloggdejt - Nä!?
Bloggarmbåge - Får man om man är på en lååååhåhåhång bloggenad och därför måste vila huvudet i ena handflatan. Armbågen är då oskyddad mot det hårda skrivbordet. Nästa decenniums folksjukdom månne?
BloggCounter - En besöksräknare. En del räknare är så finurliga att de dessutom redovisar vilka besökarna är, vart de kom ifrån, när de besökte bloggen, deras IP nummer och hur schnygga de är. Jag har en sån...
Bloggpolare - En bra människa som alltid lämnar en kommentar på varje inlägg man gör.
Bloggamöba - En dålig människa som alltid läser men aldrig lämnar en kommentar.
Bloggsfär - En samling bloggare som läser och kommenterar varandras inlägg.
Bloggpaus - Man skriver inte på ett tag, oftast inte på ett par dagar, eller så länge att bloggpolarna börjar undra om man har blivit överkörd eller nåt.

To be continued...

Ciao

//S - Man

26 said...:

Blogger Smiley Comment

Snurre, du är underbar som alltid!
Bloggarmbåge är en kondition som jag definitivt har (för att jag läser mkt mkt mindre än skriver).

Men varför Nä!? till Bloggdejt?
Yupp! Yupp! till bloggdejt!

4:39 em  
Anonymous Anonym Comment

oj... jag vill ju inte vara en bloggamöba... har fastnat för din blogg, det är så underbart att läsa om tjårren och alla dess turer... och kanske kanske... en dag när man lämnat den trygga storstaden för att semestra eller så, att man stöter på en skylt där det står "roligare glass - kulglass" och så ser man en snubbe i den och fattar alltihopa. men tills dess ska jag fortsätta läsa. tack för underhållningen / emmy

5:25 em  
Blogger KarinC Comment

Vilken bra ordlista!

Blogghångel? Har jag tyvärr inte haft några eller ngn bloggflört :(

5:28 em  
Blogger Smiley Comment

Haha, jag menade att jag läser MEEEEER än skriver!

5:38 em  
Blogger Vild-hallon Comment

Bäst att lämna en kommentar så att du inte tycker att jag är en bloggamöba... ;-)
Bra ordlista förresten!

7:56 em  
Blogger Studiomannen Comment

Jag är en blogg-groggare.

Ramlade in här mellan två järn bara så där helt apropå.

10:12 em  
Anonymous Anonym Comment

Blogghångel... skulle du vänligen vilja visa mig hur katten man hånglar via bloggarna?

10:27 em  
Blogger Smiley Comment

Det skulle jag vilja också se (eller prova hångla själv, för fan)

10:38 em  
Blogger S-Man Comment

Emmy - Puss å kramsomfan på dig!

1:38 fm  
Blogger Peppe Comment

Snubben, nu skräms du... Feedreaders? Finns det folk som faktiskt kan läsa allt meningslöst skit jag censurerat i stunder av klarhet?

Du är förresten en bra människa.

10:28 fm  
Blogger linda Comment

kul ordlista!

äntligen har jag ett ord för det... bloggamöba. iom att jag har en bloggcounter jag med, har jag insett att jag har en del såna. men jag visste inte vad man kallade dem..

och man blir sååå nyfiken på vilka det är!

11:50 fm  
Blogger Jubbe Comment

Du har glömt Bloggskita...man sitter sitter med sin laptop på muggen o bloggar trådlöst.

Jag lovar det händer ALDRIG hos mig....

2:08 em  
Anonymous Anonym Comment

Wow och YES för bloggare, undrar bara om Bloggarmbåge är en godkänd sjukdom hos Försäkringskassan? Annars tycker jag den borde bli det! Ha det!

4:16 em  
Anonymous Anonym Comment

Försöker vara en BRA människa även om jag är en bloggamöba! Läser om dina bravader/vedermödor med Tjorren varje dag och har skitkul! Lovar att bättra mej betr. kommentarer!

Från en som läser väldigt mycket,men som skriver väldigt lite!

7:21 em  
Blogger malla Comment

fasen vad skönt - då är jag inte bloggtorsk ännu då! :) Bara vissa dagar.....

Känns så skönt att veta vad man ska titulera sig som....

kanske lite bloggamöba då oxå - men frågan är om ska man kommentera för kommenterandets skull eller är det bättre att kommentera med något vettigt innehåll??

Eller tja.. precis som om den här kommentaren hade något vettigt innehåll! :D

7:41 em  
Blogger Smiley Comment

Snurre, kan du feed-läsa? Då kan du läsa vad jag har skrivit och ångrat igår =)

För alla andra intresserade kan jag säga att vi provade blogghångla igår, men varken jag eller Snurre minns om vi hade bloggsex efter det ...
:D

Och Snurre, hur många av oss hånglade du med i natt? :D

8:16 em  
Blogger Andreas Comment

Jag har nog testat nästan allt av det där... Bloggflört, bloggdejt, blogghångel and so on =D

Bloggskita är för övrigt klart underskattat jubbe!

8:57 em  
Blogger KarinC Comment

Det funkade Snurre! Du har ju fått massor av kommentarer! =)

5:49 fm  
Anonymous Anonym Comment

Jag är en usel bloggare som har fullkomlig bloggtorka och har därför tagit en lååång bloggpaus och vet inte när jag senast skrev nåt annat än fulblogg där heller för den delen...
Ska försöka bättra mig...

9:41 fm  
Blogger Babushka Comment

Tohohohohoppen lista S!

Feedreader har jag...så även räknare som reggar IP-adresser osv. Ingen är hemlig hos mig.

Jag har bloggflirtat, bloggdejtat, blogghånglat, bloggporrat och faktiskt blivit bloggsambo till sist.

Tänk och det slutar med bloggbebisar!?

1:50 em  
Blogger draksessan Comment

*snyftar* bloggamöba? jag?

8:46 em  
Blogger S-Man Comment

Alltså...:
Jag har väldigt få "Bloggamöbor" på min blogg om ens några. Har bara bra människor här, dessutom är ALLA som läser min blogg GRYMT SNYGGA oxå, hela bunten. Det finns troligtvis inte en endaste blogg i hela väääärlden som har så snygga läsare som jag har!

Told you... I've got Feedreader ;D


Kramsomfan!

10:07 em  
Anonymous Anonym Comment

HAHAHA.............
Jag antar att jag sorteras i facket för amöbor =)

Kul var det i alla fall.

*försöker memorera och lär mig ordlistan utantill*

10:55 em  
Blogger Annika Comment

... du är "kändis" :-)

http://blogg.aftonbladet.se/1

/Annika

10:10 em  
Anonymous Anonym Comment

Skoj lista! Och oerhört användbar, alltid kul att lära sig nåt nytt! :)
Jag är nog nånstans emellan polare o amöba.. Kommenterar ibland, läser ofta, skriver lika mycket o kollar bloggtoppen-placeringen alldeles för många gånger om dagen... :D

3:35 em  
Blogger Miss Fat Herself Comment

Faan....jag vill juh inte heller vara amöba....det blir väll till att komentera mera (eller börja komentera snarare)...älskar ju att läsa om tjorrenäventyren..

10:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???