Snubbens Place: Bakåt å fram...

måndag, maj 15, 2006

Bakåt å fram...

...

Den här helgen har varit fylld av grubblerier.
Har vankat av och an i värsta Professor Balthazar-stil
innan jag till slut kom fram till ett beslut.


Hej hej!

Jag vet vad det handlar om.
Har varit med om det förrut vid den här tiden på året:

Allmänn Vårdepp.

Depp i mitt fall handlar oftast om att jag tänker för mycket på det som har varit och låter det hindra mig från att ta mig vidare.
Ett jääligt destruktivt tänkande är vad det är.
Somfan.

Härmed gäller därför följande:

Inte se bakåt - bara tänka framåt!

För att ha en chans att nå nya uppsatta mål måste jag lära mig att inte analysera det som har varit.
Inte så att jag gräver ned mig i det i alla fall.
Kan tyvärr inte ändra på historien, hur mycket jag än vill.

Däremot är det smartsomfan att ta lärdom av historien, så att inte nya eventuella misstag sker.
Har ju fortfarande alla möjligheter i världen att ändra på det som ska ske i framtiden som tur är, bara genom att tänka smart och ta rätt beslut.

Det gäller att se skogen trots alla träd som står ivägen.

Efter att skivbolaget sket sig behövde vi något annat att sysselsätta oss med.
"Sysslolös" eller "arbetslös" är ord som verkligen inte personifierar oss, så det var bara att försöka hitta något annat.
Illa jääla kvickt!

Tjårren hittade vi av en ren slump, eller så var det den som hittade oss.
Den har tidigare haft ett hemskt dåligt rykte med många olika ägare och hade varit stängd precis innan vi tog över den, så vi startade egentligen på -10 (inte på noll).
Den var därför i stort sett gratis att överta.

Tiden i Tjårren är utmätt, det har varit bestämt ända sedan vi köpte den.
Tanken har aldrig varit att köpa en Tjårre in the middle of nowhere, för att sedan slå sig ned i obygden för gott. Inte heller att hålla på och kränga korv för resten av livet - utan att för den skull ta bort guldglansen från det!


Kontentan av allt dravel är följande:
Vi ska vara stolta - inte nöjda, över att ha lyckats skapa någonting ur ingenting.
Det ska vi ta med oss in i nästa projekt, vad det nu blir?!

I höst vet vi.

Inte se bakåt - bara tänka framåt...

Ciao

//S - Man

13 said...:

Blogger Peppe Comment

Klyscha, jag vet, men man ska bara ångra det man inte gjorde. Och det är ju sjukt spännande att se vad som kommer att hända i framtiden...

3:13 em  
Blogger Babushka Comment

Balt...balt...balthazar...balt...balt BALTHAZAAAAAR...

Nämenallvarligt.

Att se bakåt litegrann är aldrig fel sålänge man inte fastnar i det. Att lära av historien är ju ett känt begrepp som iofs inte brukar användas allt för ofta men som jag kan rekommendera.

Du är en entrepeneur ut i fingerspetsarna och det är det som kommer göra att du klarar dig finfint. Tro mig jag är kriminolog.
;-)

4:52 em  
Blogger Studiomannen Comment

Vide retro ma non troppo!

Se dig inte bakåt.

Men om du ska bli uppfinnare gäller följande devis: "Den som inte ser bakåt när han ska se framåt får se upp"!

Har ännu ett stickspår (egentligen två) på gång i min karriär som kreativ egenföretagare, men det är lite tidigt att berätta om.

VI får väl återkomma! Båda två.

5:30 em  
Anonymous Anonym Comment

Jag är imponerad av det ni (du och din bror?) lyckades åstadkomma med Tjårren. Ännu mer imponerad att ni är sådana personer som vågar ta steget ut och satsa.

Dina goda visdomsord och din insikt inspirerade mig ikväll... det hjälper när någon formulerar så som faktiskt cirkulerar i ens egen hjärna.

Jag med tänker se framåt. Kram på dig.

7:13 em  
Blogger Smiley Comment

Ja, de där allmänn vårdepp och destruktivt tänkande känner jag till. Men kan aldrig vara så positiv som du. Imponerad av dig, Snurre. Håll ut!
:)

8:43 em  
Blogger Jubbe Comment

Om man siktar mot stjärnorna kanske man åtminstone hamnar på andra våningen.

//J

10:10 em  
Blogger linda Comment

om du klarar av att få liv i en utdöende tjårre lovar jag att du klarar vad som helst.

i'm impressed och önskar att jag hade samma mod att våga på saker o ting i denna värld.

=)

8:38 fm  
Blogger ajja Comment

Du behöver komma hit. Kom hit nu! Kom kom. Ja kom då!! *visslar*

anyways.. (Jag dör av tidsbrist snart men saknar dig som faan)

Kramaspå

9:22 fm  
Blogger Karin Comment

Buss på bara! Klart ni ska vara stolta!

10:11 fm  
Anonymous Anonym Comment

Nya Snurre-bilden e ju superfin!

3:31 em  
Blogger Vild-hallon Comment

Nu önskar jag att jag kunde skriva något sådär tröstande och tänkvärt som du alltid skriver till mig när jag tänker alldeles för mycket. Tack så mycket för dem förresten, det värmer oerhört. Men tyvärr lyckas jag inte riktigt återgälda det - det enda jag vet är att det blir bättre så småningom, men tiden fram tills dess är skitjobbig. Kramar...

4:30 em  
Blogger S-Man Comment

Tequila - Tack! Jag vill minnas att jag t.o.m. hade kammat luggen lite innan det togs.

=D

7:26 em  
Blogger S-Man Comment

Peppe - Faktiskt! Det enda jag ångrar med mitt liv är det jag INTE gjort, så det är alls ingen klyscha.

Emmsen - Du har koll... som vanligt...

Peter - Yupp! Vi får återkomma båda två när det blir dags. Det börjar redan röra på sig på mitt håll. Mer om det inom kort...

Tequila - Alltid kul om man kan inspirera ngn.

Smiley - Tro mig! Jag kan håla ut så länge som det krävs. De som överlever den stora bomben är jag... och kackerlackorna, because I still have some unfinished business to attend to...

Jubbe - Nästan duger inte åt mig när jag väl har satt fart, men det är ju en fin tanke. Kram

Linda - Kram

Ajja - Yupp! Vi får styra upp det här snart. Kramsomfan ba'

Ey Cox! - jOO bätt! Kramdu

Hallon - Är van vid jobbigt och börjar lära mig vägarna eller genvägarna ur det så smått.

9:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???