Snubbens Place: Till salu...?

onsdag, april 12, 2006

Till salu...?

...

HAHA! Vad grinig jag är idag då!!
*Fniss*
Hör här:

Enligt MUF i Kronobergs län (Moderata Ungdomspartiet) bör prostitutionen släppas fri. Världens äldsta "yrke" bör legaliseras enligt dem.

" -Jag tror att de som vill köpa sex redan gör det, antingen i Sverige eller i ett annat land. Jag tror inte att behovet ökar bara för att man legaliserar det, tydligen finns det en marknad för detta. Jag förespråkar ju inte prostitution som handling" säger Rola Brentlin, ordförande för Muf i Kronobergslän i en intervju i dagens Expressen.

Yuhupp...
Smidigt!

I så fall tycker jag att världens näst äldsta "yrke", yrkesmördare, oxå bör legaliseras!

Ameh VAFF!
Jag vet flera galningar jag skulle vilja ha bort från jordens yta a.s.a.p.
Ett axplock:
Bush

Pedofiler
Våldtäktsmän
Djurplågare
Den som gör så att det snöarsomfan i a-freckin'-pril och idioten som stal min plånbok en gång för länge sedan.

Listan kan göras långsomfan!
Tycker att staten borde ha ett litet stall med koola, hårdföra hitmen i stora sOOlglajjor, som tar tag i saker å ting på ett tyst och smidigt
sätt.
Det skulle ju vara till glädje för oss alla.
Ett snabbt nackskott efter avkunnad dom.
PANG! Så bara!


OBS! Bilden / loggan / texten är manipulerad.

MUF?
Nääää....
MUPP väl?

...

Jag kan aldrig gå med på att det är ok att köpa någons kropp.
Spelar ingen roll om det är en mans- eller kvinnokropp som är till salu. Det är inte de prostituerade jag vänder mig emot utan hela den industrin där även trafficking, maffia, beställningsmord och droger ingår.

Det äcklar mig somfan och vi ska fortsätta med att försöka mota skiten vid gränsen så länge vi bara orkar.


Ciao

//S - Man

11 said...:

Anonymous Anonym Comment

Det finns idioter i alla partier. MUF liksom de flesta andra ungdomsförbund är ganska brett, det finns endel som tycker att det är skitbra med prostitution och knark och endel lite mer konservativa liksom mig själv som inte alls är för det.

8:59 em  
Blogger S-Man Comment

Visst är det så.
Tycker bara att det var värt att blogga om.

=)

9:01 em  
Blogger Maria Comment

Helt sanslöst att MUF tycker så, och vad rätt du har. Härligt med bloggare som tänker till lite :)

9:18 em  
Blogger S-Man Comment

Desperata bruttan: Well jag är man över min kropp så självklart äger man sin egen kropp! Det är ju det enda man bestämmer över till 100%.
Allt annat är det skatt på.
Kanske man skulle tillämpa lagen lite annorlunda då, så att den får verkan?

10:05 em  
Anonymous Anonym Comment

värt att poängtera, detta är inte något som varken MUF eller Moderaterna vill utan ett enskilt distrikt i Muf hade som motion. Motionen röstades däremot ner på länsförbundsstämman i Kronobergs län.

10:55 em  
Blogger S-Man Comment

No sweat Kikkan!
Tycker att jag var tydlig med källan i det här fallet, men jag förstår att du vill förtydliga.

Jag är inte mot dig, jag är med dig.
Trist bara att MUF inte har bättre koll på vad som går ut till pressen!

Inte bra!!

Att det sedan röstades ner i någon stämma spelar lixom ingen roll.
Rubriken är redan satt = skadan är redan skedd.

Kolla gärna in Peter Käcks lektion i mediaträning och sprid den gärna vidare bland kamraterna: http://studiomannen.blogspot.com/

Kram

11:05 em  
Anonymous Anonym Comment

underbart slönt att höra en kille uttrycka det självklara (i mina ögon)
jag är med och motar skiten :)

11:35 em  
Blogger Unknown Comment

Alltså, den här j-a klyschan om att prositution är världens äldsta yrke? Hallå? Vem kan bevisa det? Få se här, folk måste väl ha mat? Vad sägs om att möjligen jägare och fiskare kom först?

Rent praktiskt: om vi skulle ta en grupp människor på säg 30 personer och bunta ihop på en ö. Hur skulle gruppen organisera sig? Vilka frågor skulle man lösa först? Tror ni att den som säger ”Först måste vi ha en prostituerad som vi kan köpa sex av!” kommer att vinna gehör eller? Jag tror inte det. Jag tror att man skulle börja med att se till att man blev varm och mätt.

9:53 fm  
Blogger Nini Comment

Åsa: W O R D! ! !
Varför tänker inte fler som du? Klartsomfan (copyright S-man) att det inte var prostitutionen som var första yrket! Jheezuz, det säger sig ju som sagt själv.

Second: S-man. Jag håller med dig å motar gärna. Jag gillar att mota. Kan vi ta yrkesmördarna till hjälp å mota? Jag har ett par st till som jag vill sätta upp på den dära listan fressten:
* Den/De som snodde min moppe när jag var 16. Det var en vit topptrimmad Ciao som var koolsomfan! Gick i 60 knyck typ :)
* De som gjorde åren mellan 4:an å 9:an till the not so golden ones.
* Ett par gamla chefer

Ja vi stannar där, annars blir jag bara arg...

Puss å glad påsk =)

10:36 fm  
Anonymous Anonym Comment

Jo det började bra, men sedan lät det som att det var hela MUFs ståndpunkt. Som du kanske vet så är motioner offentliga handlingar så man kan inte direkt ringa och säga till tidningarna att de inte får skriva om det. Vi är väl illa ute om partier börjar kontrollera vad som får tryckas och inte. Självklart kan det hända att motionären själv skickade ett pressmeddelande till tidningarna men där gäller samma sak, Moderata ungdomsförbundet kan inte ringa upp och förbjuda tidinigarna att publicera det.

12:38 em  
Anonymous Anonym Comment

Du e så bra!!
Och jag skulle vilja se den idioten som motionerade om det där när han en dag blir arbetslös och går till arbetsförmedlingen. Där erbjuder de honom ett jobb på den lokala bordellen för att en stjärtgosse har slutat (för det är väl i så fall inte bara kvinnor som ska sälja sin kropp). Han kan ju inte neka att ta jobbet, för då förlorar han sin rätt till a-kassa! Svälta eller prostituera sig var det väl han sa!?!
Som sagt: vikken idiot!!!

9:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???