Snubbens Place: Piska skiten ur den...

onsdag, april 19, 2006

Piska skiten ur den...

...

Jag har en blå, stor matta som täcker golvet i min lilla hall.

Normalt avskyr jag att ha mattor på golvet (eller ngn annanstans oxå för den delen) men den här har jag enbart för att stoppa grus å annan dynga redan vid dörren (funkar dessvärre inte på räkningar, tyvärr... fan!) , så att jag inte drar in det i min lilla lägenhet (<--- *pust* långmeningsomfan!).

För att ta mig från duschen till min "walk-in closet" så behöver jag passera hallen och är därmed tvungen att vidröra mattan med mina fossingar.
Det enda sättet att undvika det på är att hoppa på skor och annat som ligger som små "öar" på hallmattan.
Det har hänt att jag lagt ut såna "öar" själv.
Bara för att underlätta lixom...

Den senaste tiden har jag faktiskt märkt att jag... gärna undviker att sätta ned mina fötter på hallmattan, ens för att gå på muggen, utan kryssar snabbtsomfan över mina utlagda små "öar"!

WTF
lixom!?

Jag tycker att det fastnar grus under mina fotsulor då jag går på den och drar in det i resten av lägenheten, därför undviker jag det gärna. Jättegärna.

Jag börjar förstå att det här beteendet inte är särskilt hållbart i längden. Något måste göras och det snabbtsomfan!

Har därför tagit ett drastiskt beslut:
Jag ska ta ut mattfanskapet till ställningen de har alldeles här utanför och piska skiten ur den.

Det har jag nog inte gjort sedan... jag flyttade in i augusti*...
förra året...

That'll do the trick!

Ciao

//S - Man

*Har med andra ord varit ganska upptagen med annat än just hem och personlig trivsel en längre tid. Det brukar annars stå ganska högt upp på dagordningen...

3 said...:

Anonymous Anonym Comment

Ja det borde göra susen...

10:36 em  
Blogger draksessan Comment

hehe... eller testa lite kognitiv beteende terapi för att bli av med mattfobin :D, jag menar, varför anstränga sig med att göra rent? *asg*

8:31 em  
Blogger S-Man Comment

Eller den här sensmoralen: Konstigt att man kan, så totalt, glömma bort något som man faktiskt kliver på varje dag!?

10:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???