Snubbens Place: Min jääla lappe...

tisdag, april 04, 2006

Min jääla lappe...

...

Jag är en lugn typ. Brusar inte upp i onödan. Slåss aldrig. Skriker ogärna. Såvida inte mitt liv eller min egendom står på spel förståss!

Trots det var jag så HÄR ---> [I] nära att ge min Lappe spö!
Ordentligt med ärkeSPÖ! och det hade förmodligen känts riktigt riktigt skönt. Det hade säkert varit värt det bara för att få lugn och ro i sinnet igen.



För om det är någonting som gör mig ordentligt jääla fetsne så är det när saker jag inte har full koll på eller inte är begåvad nog att kunna, inte fungerar:

  • Elektroniska prylar som man måste öppna för att försöka laga och att de trots att man lagt ner timmar på att försöka fixa dem (läs gullasomfan med dem) ändå inte funkar. Kan man bli duktigt jääla fetsne på.
  • Bilar - är motorn där så ska fanskapet funka annars är den trasig och då kastar man den och köper en ny bil. Kan inte, vill inte, pallar inte meka... Punkt efter det.

  • Trasiga hängögglor på handukar eller jackor. Är fruktansvärt enkelt att sy fast men o.e.r.h.ö.r.t. irriterande ända tills man har fått det gjort.


Eh... jahaja, min dator ja.

Efter måhåhåhånga timmar har jag äntligen fått ordning på fanstyget, och det utan att ens behöva öppna den! Är nästan lite impregnerad av mig själv faktiskt <---- wäääyyh! (båda tummarna upp, tungan ut och ögonen i kors - en urfånig pose - jag vet, men den fonkar fett just till det här tillfället... när ingen ser på... såklart)

Har haft både spy ware och maskar i burken vilket har segat ner den så mycket att jag ett tag trodde att jag hällt sirap i den.
Tungt å trist har det varit.
Väldigt.

Efter att ha försökt med diverse Spy Ware program, Norton antivirus, systemåterställning, formatera HD'en och yada yada yada + hundra andra knep å knåp, återstod bara att installera om hela jääla datorn med de CD skivor som följde med vid köpet.

Ameh! Tursomfan att jag hittade dem då!



Så nu är min lappe precis som när jag köpte den: snabb å gosomfan!
Har fått för mig att den t.o.m. luktar lite bättre... men äsch... vad vet väl jag?
Är ju bara ett otekniskt litet miffo.

Ja ja... Det är vad jag sysselsatt mig med i dag
förrutom Tjårren då...


Ciao

//S - Man

4 said...:

Anonymous Anonym Comment

ett tips, som funkar för mig iaf, en router som brandvägg, använd inte internet explorer eller ågot av microsofts e-post program, och så kollar du burken på något virus center på nätet. Då slipper du program som slöar ner och en massa krångel :)

9:04 fm  
Anonymous Anonym Comment

Hihi... Ja ibland e det tugnt... Kommer från en som är heeelt oteknisk, så jag vet vad jag pratar om... :P
För min del funkar det inte heller med att skrika och slå på saker... Men jag har ett knep...
Jag ropar med en väääldigt bedjande röst till sambon... Och sen fixar han det!! :)

9:54 fm  
Blogger Unknown Comment

Om hängöglor på handdukar: finns smarta metallklämmor med plastöglor på. Rasandes praktiskt!

6:52 em  
Anonymous Anonym Comment

hahahah... filen i kylskåpet. Precis min humor!

8:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???