Snubbens Place: Kul glass...?

torsdag, april 27, 2006

Kul glass...?

...

Vår enda egentliga konkurrent... eller... vi brukar vara snälla och kalla honom för "kollega"... har börjat sälja kulglass han med.

KUL GLASS
8:- / KULA

står det på hans handskrivna reklamskyltar.

Rent spontant känner vi att bollen är upplagd på straffpunkten och målvakten är uppe på läktaren någonstans för att köpa korv.

Alltå... vi KAN bara inte låta bli, så imorgon kommer vi att meddela samtliga invånare i socknen följande:

ROLIGARE GLASS
9:- /KULA
TJÅRRE
N

Vem sa att man inte kan ta extra betalt för lite humor?
Vi har t.o.m utrymme att slänga på lite extra strössel om det skulle vara så...

Ciao

//S - Man

13 said...:

Blogger Unknown Comment

Åh vilket _kul_ sätt att bemöta ännu ett irriterande utslag av särskrivning! Om nu någon märker det…

När jag gått igenom min dotters texter har jag då och då under åren sagt att hon har lite för mycket särskrivning – sen en dag så går det upp ett ljus för henne. Vad det är jag menat med särskrivning. Hon har hela tiden tolkat det som att hon särskriver = dumskriver. Att vara ”sär” i hennes värld, är att vara dum. Det hade jag ingen aning om. Hon hade ingen aning om att jag inte hade någon aning om det.

5:32 em  
Anonymous Anonym Comment

Hihihahahoho!

5:37 em  
Anonymous Anonym Comment

Vilket underbart sätt att bemöta konkurrenter på! Helt rätt =)

6:55 em  
Blogger linda Comment

jag skulle helt klart köpa den roligare glassen. glass är inte alltid bara glass liksom och om man dessutom kan få några lakrits-strössel ovanpå är valet solklart.
(för ni har väl lakrits-strössel??)

10:23 em  
Blogger Pia-Pralin Comment

Ni kanske skall skriva kuligare glass :-)

10:29 em  
Blogger Smiley Comment

Lakrits-strössel på kulor =) Hot! HoOOot! :D

10:56 em  
Anonymous Anonym Comment

Vad härligt att upptäcka att det faktiskt är många som tänker så här, eller något i denna vägen.

Man ska ju ha kul och leva livet, eller hur!

Hoppas du får en toppenfin fredag *kramis*

8:49 fm  
Blogger S-Man Comment

Det var då ett jääla tjat om lakrits-strössel då...
Jaja, får väl ta hem det då.

=)

4:19 em  
Blogger Babushka Comment

HAHAHAHAAAAAAA...roligt...

Lakritsströssel smakar skit, alltså det smakar som bajs redan i munnen.

7:11 em  
Anonymous Anonym Comment

Jamen här eeeeeru juuu! :)) Näää, du måste ha missat moi en aning, eller så har min alzheimer spökat igen :) Jesses vad härligt att se dej igen och kraaaamas på riktigt!!!

Oj, nu måste jag ju läsa massor här, så man häääänger me...

Kram igen o dubbelkram
Munin

8:26 em  
Blogger Smiley Comment

Visst tar du kulorna hem =) Utan strössel är de ännu godare :D

8:47 em  
Anonymous Anonym Comment

Jag har undrat en sak ett tag nu och måste bara få fråga; vad klassar ni eran "tjårre" som för något?
Gatukök med humor som specialitet? Kiosk med mat-avdelning?
Allt-möjligt-butiken-med-lyx-toan?
:)
Vårregnskramar från Nicke-nyfiken!

9:30 em  
Blogger S-Man Comment

"Allt-möjligt-butiken-med-lyx-toan" kryddat med en jääla massa personlighet, god mat och humor - tycker jag beskriver Tjårren allra bäst.

=D

10:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???