Snubbens Place: Kortbopplad...

måndag, april 03, 2006

Kortbopplad...

...

Jag har fastställt att man faktiskt kopplar bort hjärnan helt när man talar i mobiltelefonen samtidigt som man kör bil.
YuppeliYupp. Så är det bara.

Idag eller alldeles nyss när jag skulle hem från Tjårren, ringde en polare från Sthlm. Vi har inte hörts av sedan Jesus knallade runt i Ray Ban och sandaler- alltså ett jääla tag sedan!

Så...
Vi snackar å jag kör å vi snackar å jag kör å vi snackar å jag kör å vi snackar å när vi lägger av att snacka borde jag vara hemma.
Minst sagt.

Det är då jag märker att jag är på Clas Ohlsson.

Och vad fan har jag där och göra?

Står och rotar bland lysrören! och kollar priserna på dem.

Och vad fan ska jag med ett lysrör till?

...

Nu har jag iaf kommit hem. Mot alla odds!
Funderar allvarligt på att ta mig en rejäl jääla stänkare och säga: marsch-pannkaka till sängs! för den här dagen.

Känner mig helt bortkopplad i huvudet.
Måste komma in i matchen igen...

Fortsomfan.


Ciao

//S - Man

8 said...:

Blogger ajja Comment

du det där va surrealistiskt *s*

7:38 em  
Anonymous Anonym Comment

Hahaha. Fick mig ett rejält skratt. Hur kul som helst ju! Så det kan bli iband. Men bättre lycka imon du.
Kram
//Janet

7:39 em  
Anonymous Anonym Comment

Underligt, undrar just vad ditt undermedvetna försökte tala om med lysrören? :-D

7:39 em  
Blogger Pia-Pralin Comment

Jag vet precis vad du menar.. jag har korrläst passagerarlistor i snart 2 timmar... men jag kommer aldrig från första sidan.. ögat ser.. men hjärnan är liksom bortkopplad.... hm.. hur lät de då?? :-)

8:54 em  
Anonymous Anonym Comment

jo, jag vet. ångrar att det slumpade sig till msn spaces. jag gillar blogspot skarpt, men kan inte förmå mig att lämna min blogg ;-)

11:45 em  
Blogger Studiomannen Comment

Man färdas ibland i parallella universum för fan!

Tur att man inte krockat under tiden.... :-D

Och handsfree hjälper inte, för den märkliga känslan "va, är jag redan här" kommer då också.

Fast inte alltid.

10:12 fm  
Blogger Babushka Comment

Det handlar inte så mycket om kombon bil-mobil utan snarare om enbart mobilen. Jag har gjort nästan exakt samma sak när ajg gått och pratat i mobilen. Helt plötsligt inser man att man är någonstans och kollar på något som man inte har en aning om varför man kollar på. Känns lite som att kroppen plötsligt är frikoppklad från hjärnan och gör lite som den vill.


Åååååh nu menar din blogg att jag ska behöva skriva; ptlqeinp för att få publicera kommen. Jag HATAR din wordver.

Okejrå!

11:09 fm  
Blogger Studiomannen Comment

Sagt 1990: "Jag ringer från bilen"
Va - har du mobiltelefon?

Nu: Va - har du bil?

...eller ännu värre:

Va - har du körkort?

2:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???