Snubbens Place: Grab 'n Go...

tisdag, april 04, 2006

Grab 'n Go...

...

Klockan är... shit!... strax efter 8 och jag är vaken av någon anledning.
Ångrarsomfan att jag tog mig en stänkare och gick marsch i säng! igår för mitt huvud känns minst fyra nummer för litet.
Ja, det (mitt huvud) har väl aldrig passat egentligen men nu känns det mer än bara ditskruvat.

Det sista (jag minns att) jag gjorde igår var att googla efter nya balla recept på baguetter.
Vi har nämligen skickat ut allt vad veckopress heter (Hänt Extra! Amelia, Damernas Värld, Slitz) från Tjårren för att stoppa in sånt som vi tjänar pengar på istället - Mat Mat och mera Mat!

Tidningarna tog upp en hel vägg utan att egentligen generera några cash så nu smackar vi dit en kyl fylld med kärlek och matglädje istället.

Grab 'n Go...
Vi tänker kalla konceptet för "Grab 'n Go" och det är bergis redan myntat någon annanstans men det skiter vi isåfall i.
Hela socknen formligen vibrerar av nybyggaranda och det finns nästan fler byggjobbare än invånare här nuförtiden. Det byggs mycket bostäder somfan alldeles runt knuten av Tjårren.
Nä, den är inte till salu. Än... =)

På Överskottsbolaget tar de 10 spänn för 4 Baguetter.
Billigt tycker säkert en del.
Ursäkta mig men jag tycker att det är dyrt!
Det kostar inte 2:50 att tillverka en Baguette.
50 öre / styck är ok tycker jag.
Inte 2:50!

Redan här finns det 2 spänn / Baguette att tjäna!
Multiplicera det med kanske 10 sålda Baguetter per dag a' *29:- gånger 365 så...
(Jag vet en pajsare som säljer närmare 100 Baguetter per dag. Han ler ofta...)

Alltså har jag bestämt mig för att tillverka våra egna Baguetter.
Från grunden.
Bara det borde ju vara en kool selling point!

"Hemma-meckade Baguetter!" - Gôttsomfan - Kom å kööööp!!!

Baguette och kaffe eller dricka to go - 29 spänn!
Kom å kööööööp!!!

Vi kör igång med vår "Grab 'n Go redan på Onsdag så håll tummarnasomfan!

Nu måste jag sova...
Tja då!

ZZZZZZ


//S - Man


*Råvarukostnader ca:
Baguette - 5:-
Dricka: ca: 1 :-
(inklusive marknadsföring, el, skatter och godknowsf*ingwhat!)

Utpris hela paketet: 29 :-

7 said...:

Anonymous Anonym Comment

Klart som fan jag håller tummarna!!
Undrar om det var din tjårre jag passerade för ett tag sen när jag var i Borås... tyckte det verkade så från bilderna från MSN!

9:55 fm  
Blogger Babushka Comment

Eftersom mitt ex hade en egen tjorre så kan jag dela med mig av hans jäääälit smarriga tonfiskröre och kycklingrörerecept. Kanske avocadoröran som han gjorde skulle passa?

De baguetterna sålde som smör i solen.

11:12 fm  
Anonymous Anonym Comment

kapitalist som jag är så gnuggar jag händerna och riktigt myser när jag hör talas om konkurrens. Smiths osynliga hand kommer leda kunderna till din tjorre

1:13 em  
Anonymous Anonym Comment

Kör hårt!

7:12 em  
Blogger Pia-Pralin Comment

du är genial! det är inte de stora klippen man bli rik på..utan volymen! skall berätta nån gång om vår affärsidé...som ingen trodde på...förutom jag! :-)

8:49 em  
Blogger S-Man Comment

Tina: Mmmm... det var nog min Tjårre...

Emmsen: Min email funkar perfa för recept-skickning oxå =)

Kikkan: Kapitalist - javisst =)

Josh: Will do!

Pia: "du är genial!"... Jag vet. Jag vet. Jag är dessutom himla ödmjuk =)

Ylwa: Ameh VAFF! Tycker mig ana en viss frustration på det sexuella planet! Först Snorre istället för Snurre och nu detta!
=)

11:23 em  
Blogger Pia-Pralin Comment

Ödmjuk!!!host, host, host... :-)

5:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???