Snubbens Place: BWO's rescension...

torsdag, april 20, 2006

BWO's rescension...

...

Jonna Sima recenserade Bodies Without Organs nya platta
i gårdagens Aftonpladdret (--->HÄR<---).
Det var särskilt en mening i recensionen som fick mig att hajja till.
Kunde inte hålla mig utan var tvungen att maila henne direkt och fråga vad hon egentligen menade med den.

Hej Jonna!
Kastade mig som vanligt över dagens skivrescensioner i hopp om att hitta något nytt och fräscht att liva upp min Ipod med.
Måste säga att jag gillar dina rescensioner skarpt!
Tycker att du har full koll på läget och oftast har rätt i dina profetior.

I dagens rescension av BWO's album "Halycyon Days" skriver du b.la så här:
"BWO's servila telefonsignalspop går det att plåga normalintelligenta människor med".

Måste medge att jag inte har lyssnat på BWO's album alls, eftersom det inte finns ute på marknaden ännu, så jag har ingen aning om hur det låter. Du kan mycket väl ha rätt i att det bara är värt ett plus, vad vet jag?

Jag bara undrar vad du egentligen menar med "normalintelligenta människor"? Menar du att de som köper BWO's platta och tycker om den är att betrakta som normalintelligenta i jämförelse med... Ja, vem då?

Har de som diggar Winnerbäck, Franz Ferdinand eller The Sounds
en högre intelligenskvot än de som diggar BWO's musik?
Är man intelligentare än genomsnittet eller kanske rent av ett geni om man diggar "vapnet - Jag Vet Hur Man Väntar", Som du gav 4 Plus idag?

Att Expressens Anders Nunstedt gav BWO's album hela 3 Getingar måste då innebära att...
han bara är normalintelligent?

Eller Tomas Ledin!
De som diggar Tomas Ledin - Är de... normalintelligenta eller är de kanske rent av ointelligenta?

Eller?
Jag förstår inte.
Kanske inte är mer än normalintelligent jag med?

Ser fram emot ett svar ifrån dig.

Mvh
Snubben
(Naturligtvis fullständig signatur med namn, adress och telefonnummer)

........

När man, som rescensent eller journalist sätter sig på höga hästar
och tror sig vara bättre än någon annan, då är man illa ute tycker jag.

Tycker mig se det fenomenet mer och mer bland de koola journalisterna. De kommer dessutom själva allt som oftast från någon håla ute i landet.

Så vad har de för anledning att tro att de är så mycket bättre eller intelligentare än Nisse Hult som harvar med sin traktor på potatisåkern?

Är det för att de arbetar på en kool nöjesredaktion på en kvällstidning i storstan och varje dag får material skickat till sig, som de ska tycka någonting om?

Se där: ännu ett Stockholmsfenomen som jag inte blir klok på eller förstår någonting av.
Om jag längtar tillbaks dit?


Väntar med spänning på hennes svar...

Ciao

//S - Man

10 said...:

Anonymous Anonym Comment

Bra mail. Ställ dem mot väggen! Nu ser jag oxå fram emot svaret, för du kommer väl att rapportera vad svaret blev hoppas jag? Om hon nu svarar... Skulle inte förvåna mig ett skit om hon bara struntar i ditt mail, tyvärr.
//Janet

1:36 em  
Anonymous Anonym Comment

Fruktansvärt bra formulerat mail, även jag ser fram emot svaret.

3:57 em  
Blogger Andreas Comment

Men asså...

Det finns ju massor med idioter där ute. Liksom. Jättejättemånga.

Och BWOs nya skiva kanske verkligen är jättejättekass?

12:25 em  
Anonymous Anonym Comment

ja, visst är Spacet passé, som vår yngsta prinsessa kanske skulle ha uttryckt det..! Hoppas du inte missade min smickrande länk till din sida! Damn! Upptäckte precis att det inte syns. Men upplysningsvis på beskrivning av blogg hade jag skrivit "Min absoluta favoritbloggare" på dig och samma sak fast "bloggerska" på keis...! Det ni! Hoppas helgen blir toppen, för det blir min, eftersom jag är barnfri! (asg) Kram!

2:04 em  
Anonymous Anonym Comment

Bravo!
Det är inte på något sätt möjligt att avgöra någons intelligens genom att se till deras musiksmak! Mycket ointelligent uttryckt av hennetycker jag!
Kram!

4:24 em  
Blogger S-Man Comment

Andreas - Det är, som jag skrev, mycket möjligt att BWO's platta suger hästballe och visst finns det mycket idioter därute, men jag förstår fortfarande inte vad intelligens har att göra med musiksmak?

8:29 em  
Blogger S-Man Comment

Lina - Självklart är det det, vill bara höra/se henne säga det men det lär väl aldrig hända.

12:39 fm  
Blogger KarinC Comment

Har du hört något än?

7:52 em  
Blogger Babushka Comment

Good one!
Jag har funderat i liknande banor idag. Ord och hur de används.

Ha det broder!

10:19 em  
Blogger Maria Comment

Bra skrivet! Jag blir så trött på att det anses som ointelligent att gilla musik som man blir glad av. Ibland behöver man faktiskt det! Har inte hört skivan, men hon hade ju gett lika kasst betyg till förra skivan och den var grym enligt min mening. Men det betyder ju inte att man inte kan digga Vapnet eller Morrisey, som jag har för mig översållades med plus härom sistens (den skivan är också väldans bra).

9:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???