Snubbens Place: Tekniken håller mig snygg...

söndag, mars 26, 2006

Tekniken håller mig snygg...

...

Närmare tio kilo potatis tar ganska lång tid att koka har vi märkt.
Därför har vi kommit på en fantastisk lösning på det problemet.

Har satt en timer till kokplattan <-----HAHA! Kooltsomfan!

Lagom tills man ska öppna Tjårren så är alltså potatisen färdigkokad och moset blir klart på nolltid. Gôttsomfan!

Därför kan jag lugnt sussa extra länge på morgonen istället för att stressa till Tjårren bara för några knölars skull.
Skönhetssömn är ju annars en bristvara.



Ciao

//S - Man

5 said...:

Anonymous Anonym Comment

Ja men GUUUUUD vad smart!! *jätteimpad*
Synd att inte vi kokar potater på morgonen på mitt jobb, för då hade jag kunnat låtsas att det var min idé och impat på jobbarkompisarna...! Men jag jobbar på ett äldreboende, vi kokar bara potatis på helgerna klockan 12. (annars har vi köksa) Jag tror potaterna bli lite överkokta, eftersom jag börjar jobba klockan 7.

9:12 fm  
Anonymous Anonym Comment

åååh, det finns inte mycket som slår hemlagat potatismos... *ögon som tåras*

11:14 fm  
Anonymous Anonym Comment

smart! jag ska nog skaffa mig en timer till min potatisgryta också

5:02 em  
Anonymous Anonym Comment

Vad glad jag blir att det fungerar med kommentarer =)

Roar mig just nu med att hänga i Telias telefonkö, har lixom inge bättre för mig. Innehar den ärade platsen 52 efter 45 minuters väntan.

Jag vägrar att ge mig! En vacker dag når jag fram å får tala med Telia.

5:35 em  
Blogger S-Man Comment

Nä, hemkört mos knäcker det mesta och...
Ja, vi har jättejättemycket vatten i =)

8:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???