Snubbens Place: Grannarna...

söndag, mars 12, 2006

Grannarna...

...

Grannarna i lägenheten ovanför mig har fest.
D.v.s. det låter högtsomfan! från deras lägenhet.

Som jag tidigare förklarat så är deras mugg placerad precis ovanför min ena soffa. Naturligtvis den jag gärna ligger i och självklart är muggen precis ovanför där jag har mitt huvud, om jag ligger ner vill säga.
När de går på muggen är jag därför nästan rädd att det ska hamna på mig...

Det är med andra ord v.ä.l.d.i.g.t. lyhört här.

Häromdagen var jag tvungen att meddela en granne i huset att hennes hund håller på att plåga ihjäl mig med sitt evinnerliga ylande på dagtid, då den är ensam och väldigt olycklig.
Den grannen bor tre portar bort!
Hunden är tyst nu - thank god!

Grannarna ovanför har jättejättekul nu låter det som.
Återkommer....
_____________________________________________

Jooråmensåååatt'eee!
Nu har mina grannar om möjligt ÄNNU roligare!
Alla festdeltagare verkar ha gått hem och de verkar vara ensamma igen.

Om man nu har supit varandra vackra en hel kväll - varför inte börja hångla lite!?!?
Tjohej-leverpastej vad det dunkar här i väggarna nu!

Nu tar lilla Snurreburre en liten promenad (minus 14 ute - so what the fuck!) och återkommer om en styv! halvtimme eller så.

Pallar inte höra andras oändliga lycka just nu...


Ciao

//S - Man

10 said...:

Anonymous Anonym Comment

Hej!
Tack för att du kom in till mig och meddelade om din flytt,var lite ledsen och trodde att en av mina favorit hade lagt ner....ser fram mot din inflyttningsfest Meddela bara tid och plats så kommer jag.*L*
Kram A-M

2:38 fm  
Blogger ajja Comment

hehe.. !

9:03 fm  
Anonymous Anonym Comment

Hrm hrm, på ett ställe där jag bodde för länge sen var paret på våningen under väldigt, eh, livliga. De drog igång alla tider på dygnet. Vibrationerna från deras aktiviteter gick rakt upp till min våning och kom ut genom spiralerna på min skrivbordslampa i form av ett durrande ljud. Andra ljud hördes den vanliga vägen.

En gång ringde min mamma just när de var igång där nere och jag blev alldeles tyst.
-Vad är det? sa mamma.
-Lyssna, sa jag och höll ut luren.
-Oj då… sa mamma.

11:09 fm  
Blogger Vild-hallon Comment

Ojdå... inte så kul! Hur var promenaden då?

1:51 em  
Blogger draksessan Comment

nice... gillar nya lyan!

3:53 em  
Blogger Babushka Comment

*asg*
Mmmm, såna grannar har jag också haft. Sjukt störigt när man är själv...

Nu är jag tacksam för att en halvdöv gammal tant bor rakt under. Ovanför är det bara himmel.
:-)

6:44 em  
Blogger S-Man Comment

Promenaden var kallsomfan!!!

6:54 em  
Anonymous Anonym Comment

Tja!
Tack för uppdateringen :-D

8:17 fm  
Anonymous Anonym Comment

Ja jag saknar inte tiden i lägenhet... Det är skönt med eget hus!!
Kommer självklart på inflyttningsfesten förresten! Ska jag ta med mej nåt??

7:58 em  
Anonymous Anonym Comment

...Min närmsta granne är jag själv!
Fast där vet man ju iofs aldrig vad som kan hända...he,he! ;-)
Annars rekommenderar jag dig att ev. göra så här...
http://surl.se/aqmr

Ha´De´
//:~CY

8:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???