Snubbens Place: Fuck you very much!

torsdag, mars 23, 2006

Fuck you very much!

...

Lämnade en grå hemstad bakom mig för ett ärende över dagen i Malmö. Redan då jag närmade mig vägskyltarna mot nästa socken blev himlen genast lite ljusare.

Resan ner till Malmö gick verkligen i solens tecken.
Har faktiskt inte sett så mycket sol... sedan sist!
Använde mina solglasögon för första gången på jähähähähähättelänge.

Allt gick som smort nere i Malmö.
När jag var färdig med mitt ärende kostade jag på mig en femton-bitars Sushi (jag vet - mycket, men Sushi e gottsomfan!) till frukost, lunch, middag - allt på en gång. Sparade ingenting till senare utan allt gick åt. Jag var vrålhungrig!

Resan hem gick även den i solens tecken.
Torra vägar och solsken i blick.

Närmade mig vägskyltarna som annonserade om min nuvarande hemstad då jag helt plötsligt åkte in som i en svart vägg och snön formligen ÖSTE ner!


Welcome home to the hell hole, sucker!

Fuck you very much!
tänkte jag högtsomfan.


Skiter snart i det här.
Börjar fundera på att röra på mig igen...



Ciao

//S - Man

8 said...:

Blogger ajja Comment

TA MIG MEEEEEEEE!!! jamejamejamejamejameeee :)

11:08 em  
Blogger Studiomannen Comment

OK: i Borås regnar det ju de gånger det inte snöar...

men Malmö kanske du kan lugna dig med. Jag talar av egen erfarenhet. Malmö kan pendla från en otroligt avskyvärd skitstad till en hyggligt anständig ort att bo på.

det beror på dagsform och för mig tog det flera år att gilla staden. Tyvärr flyttade vi i den vevan.

Emigration?

1:37 fm  
Anonymous Anonym Comment

Åh goa Malmö! Malmö har en förmåga att skicka solen vidare dagen efter, ha'ru nått fint solväder idag?

8:36 fm  
Blogger Pia-Pralin Comment

Men Hallå.... det vet väl alla att Borås är som Seattle, regnigaste hålan på jorden... (överdrivet...)

9:13 fm  
Anonymous Anonym Comment

Flytta till norrland (och mest då Ångermanland och Sollefteå så klart)! Här är det alltid bra väder, bra människor och bra hus till priser ni i södra sverige bara kan drömma om! :)


...och förresten, tack för komplimangen till höger! :)

/Lina

1:04 em  
Blogger Babushka Comment

Pffft...15 bitar är väl inget.
Inte för att jag själv någonsin skulle stoppa i mig något så äckligt som sushi men min kollega Jonas har sushirekordet på enheten med 40 bitar på ett bräde.

Det du. ;)

2:12 em  
Blogger S-Man Comment

Malmö???
Cheesus!
Kommer juföff! där ifrån precis.
Den som gjort sin hemläxa vet ju att jag precis bott där i fyra år.
Ska jag flytta någonstans så är det antingen till Hollywood (fniss) eller till Götet igen.

Jodu Pia, Borås är ju klassat som det. Som sagt; dags att börja planera igen...

Jonas är en mycket sjuk människa Emmsen! Håll dig ifrån honom. Inte.

You're welcome Lina =)

8:52 em  
Blogger Studiomannen Comment

Hade inte läst på.

Bodde ovanpå en kinakrog och snett över Nannys kitchen. Apropå mat då...

Och bodde på Pickwick på after worken lite för ofta för att det skulle vara nyttigt för plånkan och sprittarmen.

Men så fan heller att jag vill flytta tillbaka. Nope.

4:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???