Snubbens Place: Fluga eller Clown?

fredag, mars 24, 2006

Fluga eller Clown?


Kool dog. Innesomfan!

...

Mycket tyder på att man ska man ha stooooora glajjersomfan på sig i år igen om man vill vara inne, häftig, ha koll på läget eller bara vara kool lixomba'.

Eller som den nykrönte modegudinnan Fahlman utrycker det:
Bara det är Hollywood så är det ok!

Kan inte låta bli att skratta mig harmynt åt hela grejjen!
Jag menar, vilken nytta har dessa enorma tingestar?
Hur i hell! kommer det sig att något så URBOTA idiotiskt blir inne?

Ser man bättre?
Eh, nä.
Ser man bättre ut?
Nähähähä! (hehehe) Tycker verkligen inte det.


Fruktansvärt jätteinne.

Det är ungefär som om någon "inne-människa" skulle haft en kastrull på huvudet och helt plötsligt sagt att: Johohohoårå sörru, det HÄR är fett "inne".

Dagen efter springer alla omkring med en stor kastrull på huvudet, elle'!?


Ojojoj. Jättejättejättejätteinne.

Det värsta av allt är den totalt bortdribblade gråa massan (jahaaaa, ska man ha långt hår och lockat precis som Madonna, som bestämt sig för att 80-talet är fetinne nu, nu? Ameh! Å ja som precis har klippt mig kort eftersom jag trodde att Annie Lennox var inne... juuhh!), som i sin iver att försöka se lika koola ut som dem de ser på alla paparazzibilderna i tidningarna varje dag, slänger på sig ett par solglasögon som naturligtvis ser rent horribla ut, eftersom de är inhandlade på den lokala ICA affären för en billig penning, snabbtsomfan lockar på "Madonna lockarna" (som t.o.m. Lena PH hade på sig i melodifestivalen<---INNE!) och som senare i en något hängande pose (okoolt, nördigt på Stureplaniska) på en lokal korvmojj i knäckebrödhult uttrycker frasen: Äfan vettu, *tugg tugg tugg* klart man hänger med i svängarna lixåm söh!


Innesomfan! Häftigt! Kooltsomfan! Koll!

Det skulle vara kooltsomfan om alla ur den grå massan en dag bara sa: "Nähäduhu, nu får det fanihelvitte vara nog! Ni kan ta era sjukt stora glajjor, upphausade trasor ni kallar kläder, 80-talslockar och stoppa upp allt det där solen aldrig skiner..."


Låt säga att man ska bestämma möte på stan med någon man aldrig träffat förrut. Någon från Spray eller någon annan välbesökt internet site.

Det skulle kunna låta så här:

" Ehh... jahaja, och vad har du på dig då? Bara så att vi känner igen varandra lixåm å inte går å famlar i blindo, höhö...."

"Jo, jag har ett par "Rock & Republic" jeans, assosiaaaarer från Luis Vitton, skooooor från Prada, Kappan är från Dolce, en Mullberry väska och ett par NicolejäälaRichieglajjor som täcker hela jääla fejjan! Och du då? *blink blink*"

"Eh... öhhh... ja, ett par blåjeans från JC och en skjorta från Åhléns tror jag det var... T-Shirten var en julklapp så det vettef! var den kommer ifrån."


Yuuhuuupp!! Innesomfan hon med.

Jag?
Tillhör den grå-tråkiga massan som har annat för sig än att jaga efter det som är perfekt, korrekt eller inne när det gäller kläder.
Hel & Ren är min paroll!

Visst, man kan vara intresserad av mode till förbannelse.
Mode är verkligen något som engagerar många och det är ju kulsomfan.

Ibland är det bara lite lite roligare.
Från mitt sätt att se på det...


Ciao

//S - Man

4 said...:

Blogger Babushka Comment

Lite måste jag försvara sora glajjer. Det täcker ögonen bättre och genom det solstrålar som, med små glajjer. skulle leta sig in. Jag gillar att de är lite täckande.

En grej till; i helvete att du tillhör den grå massan. Du sticker ut med din personlighet och det behövs inga spejsiga kläder för det. Tro mig.

2:17 em  
Blogger Studiomannen Comment

Way ahead - S-man. Jag har skrivit om det där och hållermedsåinihelvete!

Du & jag & Mr Walker.

+hela & rena (inga fartränder) så slår vi världen med häpnad. Och om Sofi tycker att vi är fula skiter vi i det.

4:39 fm  
Blogger Studiomannen Comment

Fast idag blev jag stajlad av min fru. Hon skulle på stan & fika och kom hem med en kavaj och en snygg skjorta. Blev kvällens outfit på 30-årsfestgiget. Och inga solglasögon alls.

4:41 fm  
Blogger Andreas Comment

Jag skiter verkligen fullständigt i modet, men ett antal solglasögon måste jag ha, och jag måste ha minst ett par på mig jämt i händelse av solljus, för annars får jag omedelbart sjukt ont i skallen.

Vampyrtendenser säger vissa. Jag kan bara konstatera att jag är ganska känslig för ljus...

1:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???