Snubbens Place: En rejäl ansiktslyftning...

tisdag, mars 14, 2006

En rejäl ansiktslyftning...

...

Vi håller på att måla om och fixa och dona i Tjårren. Igen.
Den här gången är det köksdelen som ska få sig en rejäl ansiktslyftning.

I övrigt så ska ett s.k. servicesortiment tryckas in i butiken.
Sortimentet ska utökas med allt ifrån Tjottapapper och allehanda proppar till kaffe, glasstårtor och färskfryst bröd.

Dessutom ska ljus-skylten på utsidan tejpas om. Förvandligen från vanlig Tjårre till Servicebutik börjar mer och mer ta form.
(Även om Tjårren... alltid kommer att vara... Tjårren).

Idag spenderades större delen av dagen på IKEA i gbg.
Hyllor, lampor och annan bråte skulle inhandlas. Måste erkänna att jag diggarsomfan att gå omkring på IKEA och drömma!
Fattar verkligen inte hur men någon hade lagt ned en massa koola prylar i min vagn... sånt som jag egentligen INTE skulle köpa idag. Skulle BARA köpa till Tjårren och inget annat *punkt slut*.

Kanske det var därför som budgeten spräcktes med någon tusing!?

Jaja. VAFF! Handukar, nya lakan och ett nytt knivset (fintsomfan faktiskt!) är väl ändå inte "onödiga prylar"? Va? Va? Va?

Imorgon har vi ett stort utskick till hela samhället och till samtliga företag i bygden. Det är nu vi ska lägga den tunga perioden, januari-mars, bakom oss och göra ett rejält avstamp in i våren med en massa nyheter.

Nytt på matsedeln är Strömming med mos, sallad och lingon för 45 spänn. Redan en liten minisuccé även fast vi inte annonserat om den rätten än!

Jahahaja. Nu tror jag att jag skiter i det här. Har varit igång hela dagen och käkade inte frukost förränns sentsomfan.
Har knarkat kaffe hela dagen och känner mig tröttsomfan och kan snart inte inte se någon skillnad på höger eller vänster...



Ciao

//S - Man

2 said...:

Blogger Pia-Pralin Comment

IKEA är farligt, man kommer ALDRIG ut därifrån utan att betala minst 1000:- för en massa småsaker som man aldrig kommer ihåg att man har köpt!!! :-)

1:41 em  
Blogger Nini Comment

Åhhh jag ska få shoppa massa fina nya saker till lghten snart!!
*lycklig*

9:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???