Snubbens Place: Det?

onsdag, mars 15, 2006

Det?

...

Jag får ofta höra att Det löser sig.

"Oroa dig inte. Det ordnar sig."
"Ta det nu bara lugnt å fint, Det fixar sig alltid."

Skulle gärna vilja ha reda på vem denna "Det" är.
Har en hel del som denna "Det" skulle få ordna åt mig i så fall.

"Det" skulle bland annat få:
  • Ordna fler kunder till Tjårren. Gärna många fler.
  • Fixa och ordna med en del personliga prylar. Punkt där.
  • Fixa fram fler fruntimmer... (<----Ameh!)
  • Ordna med bättre väder och ta bort all snö och is... NU!
  • Städa min lägenhet.
  • Skrubba mig på ryggen.
  • Fixa fram en mille, skattad å klar - Å det snabbtsomfan!
Om nu denna Det är så fantastisk som alla säger och ordnar allt:
Varför är det då JAG som i slutändan ändå får ordna och fixa allting? Det har, såvitt jag vet, aldrig fixat något åt mig.

Så vem är egentligen Det?

Ciao

//S - Man

2 said...:

Blogger Studiomannen Comment

Fullt i klass med "och grejer" (eller "and stuff" ifall man föredrar det).

När kommer du?
Jag ska bara äta lite och grejer

Till exempel.

2:55 fm  
Blogger Nini Comment

DET är ju den jättejätteläskiga clownen som äter små barn!!!
Det fixar inte ett skit, Det äter barn!!!
SÅdetså!

9:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???