Snubbens Place: Produktutveckling...

fredag, oktober 07, 2005

Produktutveckling...

...

Då har vi utökat menyn i Tjårren igen. Den nya började att gälla fr.o.m. idag.
Brossan har stått å lagat mat i flera dagar och skrivit ut nya menyer å fixat å donat.
Han har varit så dutti så =)
Jag har mest skräpat omkring eller... "övervakat verksamheten" som jag väljer att kalla det.

Vi har lagt till ett gäng enkla men jääääligt smarriga rätter som byggjobbarna och de övriga Sjömarkarna kommer att springa benen av sig för att nylla i sig.
Att smälla i sig en flottig 150 grams hamburgare varje dag är ju inte att rekommendera. Och Vegokäk och Vegoburgare är inget alternativ för dem, har de sagt.

- Vego? Nä di gillar vi ente. Släpper ut minkar åfan hans jäääla moster!

Skulle man försöka jiddra till det och införa lite "nyckelhåls jada jada" eller en massa rätter de inte ens kan uttala namnet på... ja... ser mig själv kuta omkring i tjära och fjädrar på Borås gator.

Visst skulle det vara kul att testa något helt annorlunda, men vi tror på att skynda långsamt och inrikta oss på ett koolt grundkoncept först. Det är ju fortfarande ett gatukök... ett jääligt koolt gatukök, I might add! Invånarna i bygden diggar oss, vilket inte är någon dålig bedrift av två galna 08'or i dessa trakter!

Så här kommer vi med lite sköna manskostsalternativ =))

* Chilli Con Carne med färska grönsaker och ris
* Torsk med ris, citronskiva, färska grönsaker å nån goo sås, soo bah soo änna!
* Lax med citronskiva, ris/mos, färska grönsaker och några goa sås-alternativ. Yummy!
* Korv stroganoff med ris och färska grönsaker

Se där! Inget knasigt alls ju.
Snart kommer vi att kunna erbjuda mumsig potatis som alternativ till varje måltid oxå!
Sedan tidigare finns det även kycklingbitar, vårrullar och den vanliga snabbmaten på menyn.

Gôtt dä =)

Hur det gick idag?
Om jag skriver så här:
Precis som alla företag (?) så för vi kassabok. En dag när jag... hade en... Bad Hair day... gjorde Brossan en markering efter den dagens resultat i kassaboken, "Kassabotten!!! HA-HA!".

Mitt svar på sånt dravvel?
En fullkomlig KROSS av gällande kassarekord (även det satt av mig... oohhhh, that one did hurt!).
Sug på den du, brossan! HA-HA!!!


Ciao

//Snurre - hehehehe....
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???