Snubbens Place: Macken...

söndag, oktober 02, 2005

Macken...

...

Går in på Ok/Q8 i Borås, där snyggingen jobbar. Det var hennes pass ikväll.
Trött på att vara ledig, sliter jag åt mig ett 6pack och ställer mig och väntar på att få betala.

Snyggingen, som håller på att packa upp och fylla på nya varor, säger lite menande: Kör laserpickan över'att och lämna pengarna på disken är du gullig!

Ehh....

Nästan på väg att lyda henne, kommer jag på vad hon menade!
Den stundens tvekande fick mig att tänka efter. Allt klarnade upp. Helt plötsligt var det inte bara grå vardag och tråkigtvättstuga-söndag. En stark karaktär har äntligen brutit mönstret!
Med lite skön humor har hon brutit min gråa vardag.

-6pack? Ska du ha fest eller?

Mmmm. Kan inte du komma oxå? jag bor inte långt härifrån och jag är minsann både rolig och atletisk. Kolla vad vig jag är! Kan nästan gå ned i spagat. Och jag kan jonglera, kolla! Vi skulle kunna åka till Tibet och hälsa på alla getter och kanske gifta oss i Las Vegas med "Elvis" som vigselförättare - tänkte jag...

Fick fram: Nä... asså.... Samtidigt som jag stirrade ner i disken.

Hmmm...
Ok/Q8 macken ligger precis vid Statoil.
Om jag kommer att handla någon annanstans än på Ok/Q8 i fortsättningen?

Gick Jesus omkring i sandaler och Ray Ban's?
Är bensin billigt?

Vem sa att söndagar var tråkiga?


Ciao


SnurrSnurr
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???