Snubbens Place: Idag var det inte värt det...

lördag, oktober 08, 2005

Idag var det inte värt det...

...

Både igår och idag har det varit vaaansinnigt mycket att göra i Tjårren.
Känner mig hyffsat mör.
Invånarna verkar ha övergett tanken att äta hemma överhuvudtaget, för jag har då aldrig meckat så mycket käk till så många i hela mitt liv som jag har gjort dessa två dagarna!

Det som glädjer mig mest är att jag inte sålt så mycket tobak, för tvärtemot vad många tror så tjänar man inte många cent per paket man säljer. Tobak är bara en lockvara - för att locka in folk i butiken, så att de köper annat oxå.

Jo! Man KAN tjäna mycket pengar på att sälja tobak. Om man köper och säljer insmugglad tobak. Vi vill inte vara med och finansiera vare sig droghandel eller maffia, så vi avstår.

Fick börja dagen med att gå upp lite tidigare (hahahaha ------> kl:08.30 - who am I kidding!?) , för att hinna handla jidder till Tjårren och lösa lite andra ärenden innan öppningen. Att gå upp lite tidigare är ingen konst nuförtiden då jag allt som oftast sover i min mulliga 3-sits soffa, trots att min 200X140cm breda och lyxiga loftis både är mjuk å go. Hade jag haf ett förhållande med min loftis nu eller någon annan för den delen, så hade alarmklockorna skallrat "ERROR ERROR" för länge sedan.
Men nu gör jag inte det.

Om jag hade haft mer att ge idag, och haft öppet ett par timmar till efter ordinarie öppet-tid, så hade jag lättigt dragit in en femhundring till.

Idag var det inte värt det.

Aldrig har väl en riktigt riktigt kall öl smakat bättre än nu.

=))


Ciao


//S - Go som ba' fan
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???