Snubbens Place: Gôtt mos...

onsdag, oktober 12, 2005

Gôtt mos...

...

Har varit ledig heeeela dagen idag och inte gjort särskilt många knop.
Det var länge sedan (eller? får bläddra bland mina bloggar senare...) jag sov så många timmar jag gjorde idag. Gôtt och välbehövligt. Känner mig grymt utvilad.
Tog dessutom en långpromenad som verkligen gjorde gott.

Var nere på byn en sväng när en äldre tant frågade om jag kunde hjälpa henne över ett övergångsställe. Visst, svarade jag.
Så med tanten i armkrok började vi gå över. När vi var mitt på vägen svischade två stycken EU-moppar förbi oss i högsta fart. På den ena moppen satt det två stycken på och passageraren vänder sig om lite grann och visar det långa fingret åt mig.

???

Varför gör man så? Hur föds tanken på att bete sig så gentemot andra människor?

Den gamla tanten uppfattade aldrig vad som hände och tackade så hemskt mycket för min hjälp. Jag gick omkring och funderade lite på det som hänt men bestämde mig för att låta det gå. Orkar inte gå omkring och vara lack för något jag inte kan göra något åt. Inte mitt jobb att uppfostra andras ungar, lixom.

Är ledig heeeela helgen och hoppas kunna hämta ut min bil, som stått på en verkstad i över en månad, efter att brossan tagit en sväng med den =). Kan nog bli en hel del rejjs med den i helgen =))

Måste ju se till att Per Lud... sorry, N. N. Nnnnuuuuder får in lite skattepengar, för det kommer nog att gå åt en del soppa. Känner mig grymt tung i högerfoten...

Nu har vi kört igång med hemgjort mos i Tjårren oxå.
Shit vad gôtt det är!



Ciao

//S - Gôtt mos
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???