Snubbens Place: Vart ringer man?

fredag, september 09, 2005

Vart ringer man?

...
Idag har jag varit ledig hela dagen (om man bortser ifrån att jag fört över pengar till höger och vänster, betalat mina, andras och företagens räkningar, träffat min nya bank-kontakt, servat Tjårren med tobak, nya skurprylar, hamburgare och annat behövligt jidder). Det har varit skönt att vara helt ledig.

Har sovit katastrofalt illa den senaste tiden. Nätter med tre eller fyra timmars sömn har inte varit ovanliga. Vet inte vad det... eller... jo, jag kanske vet vad det beror på. Sedan i söndags har jag sovit minst tolv timmar per dag om man räknar in s.k. "power naps"! Tolv timmar!!!

Idag tog jag mig en "power nap" mellan klockan fem och nio på kvällen. Nu är klockan snart ett på natten och jag är skit-trött. For no reason!

Jag:
* Håller koll på vad jag trycker i mig i matväg. Amen Vaff! En och annan tunnbrödsrulle slinker väl ner'å...

* Ser till att promenera och bör därigenom få i mig tillräckligt med syre.

* Dricker ingen alkohol på vardagar.

* Nyttjar ingen tobak eller nikotin.

Men ändå är jag trött!? Trött som fan! Känner mig trött som en 39-åring och det är verkligen inte likt mig. Det sägs ju att man inte kan ta igen förlorad sömn (eller kan man det?), så jag fattar nada.

Jag rekommenderar ingen att arbeta under dessa omständigheter. Särskilt inte om man har en fallenhet att ställa till med en viss oreda. Jag menar... har lite oflyt i vardagen.

Brorsan och jag jobbar varannan helg, då vi är helt solo i Tjårren. De helger man inte jobbar är man är ledig från fredag eftermiddag fram till tisdag morgon, då man jobbar hela dagen).

Nu i tisdags var det min första arbetsdag sedan i fredags. Trött som ett lik höll jag ÅTERIGEN på att bli av med mina nycklar. I samma jävla sopnedkast som förra gången det höll på att hända!
Jag hade alltså "en sådan dag" igen.

Ett litet axplock:
* Jackan fastnade i bildörren och hängde utanför under hela färden, så det var bara att vridaur och komma igen när jag kom fram till Tjårren. Nä, det regnade inte men jag hade lyckats träffa EN pöl som blivit över efter nattens regn.

* Jag HÖLL på att glömma att larma av Tjårren men hejdade mig precis i sista nanosekunden.

* När jag skulle bära ut bordetÅstolarna, gled blomman av bordet och var preciiiis på väg att krossas mot asfalten när jag fångade upp den med min ena fot (!). Hållandes ett bord med båda händerna och med en blomma balanserandes på ena foten måste det varit en ganska så... annorlunda syn.

* När den ena gatuprataren (inte den här utan en som är myhyhyhycket större och tyngre) skulle bäras ut, slog jag i ena handen så hårt i dörrkarmen att jag tappade gatuprataren i backen, med ett jäkla dån till följd. Det väckte traktens samtliga hundar för det blev ett jäkla liv överallt!

Att jag sedan fick tidningslådelocket HÅRTSOMFAN! i huvudet när jag skulle ta upp tidningarna eller att jag riktigt krosstrampade sönder en tomat, som flög ut ur kylskåpet när jag öppnade det och andra små små små detaljer hoppar jag över.

Det är egentligen bara en sak jag vill bena ut med dagens blogg. En enkel fråga:
Vart ringer man om man vill sjukskriva sig bara för att man är lite trött och hängig, när man är egen företagare?


Ciao och g'natt


Snurre
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???