Snubbens Place: Team player...

torsdag, september 15, 2005

Team player...

..

Jag är en typisk lagspelare.
De som är med i mitt lag kan räkna med att jag offrar mig totalt och helt hänsynslöst för laget, för att "vi" ska vinna över "dem". En mer lojal medspelare än mig får man faktiskt leta efter!
"Vi" är jag, min familj och mina allra närmaste vänner. "Dem" är de som vill mig eller oss illa på något sätt.

Det finns två tillfällen då samhällets alla lagar och förordningar helt tappar sin betydelse för mig:
1. Då någon direkt hotar mig eller någon i min absoluta närhet.
2. Då någon förstör, är på väg att förstöra eller på annat sätt försöker att inkräkta på min egendom utan mitt medgivande.

Jag vet vart gränsen går och jag vet att jag inte har rätt att skydda min egendom med vilka medel som helst. Jag har inte rätt att använda mig av något som helst tillhygge eller vapen för att skydda min egendom, även om den som attackerar mig eller min egendom oftast har det (kofot!?).

Om jag beväpnar mig och skadar en annan människa som befinner sig på min egendom utan min tillåtelse, har samhället rätt att utkräva någon sorts straff (hämnd) för att jag åsamkat den här personen lidande.

Om jag försvarar mig genom att anfalla och vara den aggressiva parten, kan jag kallt räkna med att få ta en lång "semester".

Men...
Den regeln har som sagt ingen som helst betydelse för mig om jag känner mig hotad.
Eftersom jag respekterar andras egendom så kräver jag att andra respekterar min egendom.
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad".

Jag
Har inte sovit på ett bra tag eftersom jag har bevakat Tjårren från utsidan nattetid. Någon eller några har, snudd på, pulveriserat vår bakdörr och bänt sönder de bläck som ska skydda mot intrång, till oigenkänlighet. De har tydligen arbetat ganska länge för att forcera dörren, men till vår stora glädje så har de misslyckats. Vi har vetat om att detta inte varit en fråga om om utan när det skulle hända.

Nu finns det ju inte mycket annat än pitt i pannan, hamburgare, korv och godis för dem att sno, men ändå!

NÅGON vill ta sig in på MIN eller VÅR egendom!
Det är inte ok.
Det är ABSOLUT inte ok.
Det är ALDRIG ok.
Det här är FETT fel och här spelar det ingen roll vilken status i samhället du har.
Jag skiter i om du är vit, blå eller bara dum och ful!
Här och nu ... behandlar jag ALLA lika. I detta läge så är alla INKRÄKTARE!

Punkt

Inatt spenderade jag närmare fyra timmar, gömd i skogen precis bakom Tjårren tillsammans med min just då bäste vän, BBB*. BBB* är svart, snygg och smärt och låter swooosch!!! genom luften när man svingar honom.

Jag tror mig veta att det är en "han" ba'fatt. Just nu skiter jag faktiskt i vilket...
Innan jag stationerade mig i skogen precis utanför Tjårren hade jag preparerat och planerat min löpbana fram till Tjårren med att lägga ut gräs och annat, så att mina steg inte skulle höras av "dem" förrens det skulle vara försent.

Det var exakt 13 steg innan jag skulle vara framme vid den första (sist in) och 1½ sekund senare skulle #2 sova djupt. #3 skulle inte ha fattat vad som spräckte hans skalle innan det var försent....

Fyra man skulle jag lätt kunna fälla innan jag skulle bli ställd man mot man. Överraskningsmomentet i kombination med min forcerande aggressivitet skulle lätt ha klarat av fyra man.
Om jag är trängd så är det: GO GO GO GO GO GO GO!
Inte: Go...

Jag slutför helst mitt uppdrag.

FUCK YOU!!! Du som tror något annat.
TJÅRREN ÄR MIN EGENDOM OCH DU HAR INGA SOM HELST ÄRENDEN DIT SÅVIDA JAG INTE BEORDRAR DIG!

Och jag vägrar be om ursäkt för det.

Ciao

//Snurre

*BBB = Base Ball Bat
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???