Snubbens Place: Sjuk i huvudet...?

tisdag, september 20, 2005

Sjuk i huvudet...?

...

I morse när jag vaknade så var allt ovanligt tyst.
Inte ett knyst hördes.
Jag menar, något jävla ljud brukar det i alla fall vara!

I morse var det alldeles knäpptyst.

Låg ett tag och funderade på det innan jag, likt Tarzan, ljudlöst svingade mig nedför loftsängen och stapplade mot tjottan för morgondrillen.
Likadant här: knäpptyst!

Hmmm...

Huvudet kändes ganska tjock, det måste erkännas.
Eller tjockare än vanligt då. Som om det var fyllt av bomull lixom. Jag kunde höra mig själv andas och hjärtats slag.
Du-dunk, du-dunk, du-dunk, du-dunk...

Hmmm...

Vecklade ut en Cleanex och snöt mig...
Blixtar och dunder, bomber och granater!
Det var som om hela världen öppnade sig eller att jag föddes pånytt!
Alla ljud formligen exploderade i mitt huvud och det som förut varit grått fick färg igen.
Det kändes som att hela hjärnan hamnade i näsduken!

Nu när allt är back to normal och som det ska igen så är det väl bara att konstatera:
jag måste helt enkelt ha varit lite sjuk i huvudet...

God morgon!

//S-Man
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???