Snubbens Place: The ombyggnad - Dag 1...

söndag, september 18, 2005

The ombyggnad - Dag 1...

...

Aj vad min rygg värken och ojjsan (!) vad gott det smakade med iskall öl när man kom hem =)
Vi har kört stenhårt heeeeela dagen.
Det har varit snudd på kaotiskt eftersom det har varit ganska mycket att göra både i grillen och i Tjårren.
Folk verkar ha storhandlat hos oss idag.
Om man plussar på den enorma röra som ombyggnationen för med sig så... cheesus vad rörigt det var ett tag!
Men vem fan klagar?
Bra dagskassa och en nästan halvklar Tjårre. Kan ju inte bli bättre lixom ;-)

Så här såg den första skissen över byggandet ut.
Min uppgift idag har varit att ha hand om Tjårren medans brossan, syrrans man och hennes son har kört det mesta av byggandet.

Brossan hade lagt upp planeringen för dagen och först på dagordningen stod: in med nytt parkettgolv i f.d. glassdelen. Det blev sketbra och satte standarden för resten av ombyggnationen.

Till slut fick jag stå i glassdelen och serva kunderna eftersom det skulle fixas i del nummer 2. Det enda som fattades var att jag skulle sälja saft oxå.
Såg hyffsat oproffsigt ut.
Men nöden har ingen lag och man kan ju inte säga nej till inkomster bara för att det är lite rörigt för att man bygger om! Nä, jag tror de flesta t.o.m. uppskattade att det såg ut som det gjorde för hela samhället riktigt skriker efter en förändring. Tjårren har varit duktigt misshandlad av tidigare ägare.

Tjårren är det enda stället på någon mil som man kan köpa en expressen på, t.e.x...
Det sista vi gjorde ikvall var att ställa in lösgodishyllorna och sätta in allt godis. Den sidan med lösgodis och en drickakyl blev rätt så fet, om jag får säga det själv! 60 sorters godis blev det men vi har rum för tio lådor till.

Nu är jag helt slut och ska hinka ett par kalla innan jag packar ihop.
Måste läsa tidningarna oxå för det har jag inte haft en chans att göra idag.

Imorgon går vi på't igen =)

Ciao

Snurre
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???