Snubbens Place: Mini-Saddam...

tisdag, augusti 23, 2005

Mini-Saddam...



Jag skulle kunna visa hur snygg Tjårrens toalett blev men min kamera är pajj.
Jag skulle föredra att åka i egen bil till jobbet men den är pajj.
Jag skulle kunna låna den ena av brorsans två bilar men … pajj.

Hur kommer det sig att allt är pajj?

Kameran bara lade av efter att jag hade fotograferat av Tjårren. Displayen på kameran visar ”system error S0005”, vad fan nu det betyder?
Den är nyligen inköpt och jag har varit vähähähäldigt rädd om den, trots det så beter den sig så här!? Skit är vad det är!

Min bil smällde brorsan med för några veckor sedan, så den är på verkstad. Det dröjer ännu ett par veckor innan jag får den tillbaks. Det är bara lite plåtskador på bilen och det är att föredrar framför en whiplashskada, så… shit happens! Det är ju bara en bil.

Jag har tillsvidare fått låna en bil av min bror. Den gick ett ovanligt öde till mötes häromdagen: bilen stod parkerad (jag var säkert fyrtio meter ifrån den) då ena stötdämparfjädern gick av med en jäkla smäll! Vi undrade vad det var som small till men eftersom vi inte kunde komma på någon annan anledning än att ”det säkert var något litet bus-streck” så ryckte vi bara på axlarna åt det.

Någon halvtimme senare, när jag skulle åka därifrån, märkte jag att fjädern lagt sig precis bredvid bilen. Hela fronten såg ut som om den var sänkt.
Ingen använder eller är ens i närheten av bilen och ändå går den sönder!!!
Vet inte om jag ska skratta eller gråta!? Det här händer max EN gång på miljarden!

Tvärs över vägen från Tjårren ligger det en bilverkstad.
- Perfa! sa brorsan och åkte och lämnade bilen.

Att svetsa ihop en fjäder ska normalt ta en kvart. Alldeles nyligen (TRE DAGAR SENARE!) så riktigt DUM-TUTAR en mini-saddam* på baksidan och rakt in mot Tjårren istället för att parkera och knacka på (något han ändå gjorde till slut). Det är innebär ungefär nittiofem decibel rakt in i mitt öra, HELT i onödan! Vill du göra mig sne: gör då precis så...
*Mini-Saddam ser ut som en mindre Saddam Hussein.
Han stänger av tändningen och lämnar bilen med drive-läget istället för P som i PARKERING, ställer sig framför bilen och säger med huvudet lite på sne och med ena handen ruffsandes i sin ganska tjocka Saddam-mustach:
- Kåmmpiss. Jagg väät iinntee fakktiss kåmmpiss. Kanse man måste klippa någgra säntymäter andra sida määä? Jagg väät iinntee fakktiss, kåmmpiss!
Han kliar sig i bakhuvudet och ser nästan ut som att han verkligen tänkte efter.

Vad han säger och menar är: att han visst har lagat fjädern och tagit bort tre centimeter av den, men att han INTE har tänkt färdigt över huruvida han ska ta bort lika mycket på den andra sidans fjäder eller inte. Rimligtvis så innebär det här att bilfan LUTAR just nu och att det med all säkerhet inte är vidare begåvat att köra den någon längre sträcka…
Som ägare av en bilverkstad; lämnar man över en bil i det skicket?

Jag biter nästan sönder min tunga innan jag svarar:
- ja, det hade kanske hade varit lämpligt att ta bort lika mycket på båda sidorna... kanske!?
Eftersom jag vet att min bror föreslog just det när han lämnade över bilen till mini-Saddam, så känner jag att jag inte orkar ge mig in i en diskussion med den här människan. Jag säger att jag ska be min bror komma över till honom lite senare idag för att lösa det ekonomiska.
- Iiinnga pråbblem kåmmpis, sa han och lunkade iväg så där lite obekymrat.

Två av mina tre lediga dagar har spolierats tack vare att mini-Saddam inte kunnat göra sitt jobb. Har mest legat och lökat i soffan, eller som Kei lite fyndigt uttrycker det: ”Soffat”, i nästan två hela dagar. Har knappt inte rört en fena och säkert sovit mer än tolv timmar per dygn. Det har inte hänt sedan jag gick nian i plugget. Det är verkligen inte ”jag”, så nu är jag så jäkla utvilad att jag inte vet vart jag ska vägen!

Brorsan nästan beordrade mig att ta en Taxi till Tjårren i morse. Den ligger någon mil utanför Borås och jag hade tänkt att gå dit. Måste bli av med lite överskottsenergi, kände jag.
Funderade ett tag på att åka roller blades dit men vis av gamla erfarenheter kände jag att det skulle ha varit en dålig idé. Det är FÖR många tunga backar för att det ska vara nyttigt. Eftersom jag fortfarande inte hittar överallt i Borås så åker jag väl vilse eller något.

Vore ju lite segt att öppna Tjårren en timme efter utsatt tid

Ciao

Snurre
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???