Snubbens Place: Blykepa...

lördag, augusti 27, 2005

Blykepa...

...
Tog en... nåja, ett par pilsner samtidigt som jag hade tvättstugan igår kväll. Det var första gången på väldigt länge som jag hade möjligheten att tvätta. En dag till och jag hade fått streaka i Tjårren!
Jag hade tiden mellan 22-02 och fnissade lite kaxigt för mig själv att "å vikken jäääla looser står å tvättar till 02 'rå, höhöhöhö...". Klockan 01:57 insåg jag att allt inte skulle hinna bli torrt och att jag troligtvis måste bryta upp luckan på den ena tvättmaskinen, för att få tag i min ej färdiga tvätt, innan klockan slog 02:00... då maskinerna LÅSER SIG!
Imorse vaknade jag med ett ryck kl. 10:52. Japp, alla mina tänder var kvar.
Tjårren öppnar Kl. 11:00 på helgerna (10:00 på vardagar), så nu fanns det inte så mycket tid över till att fundera på någonting, änna (istället för "liksom" och "bah", så säger man "änna" här nere. Det betyder dock samma sak...ingenting...bah såru vet).
Fru Ohlsson och hennes väninna Greta, från huset på andra sidan vägen, fick en kopp nybryggt kaffe med Delicato kaka serverat utav mig 11:01 och en ½.
Brossans gamla ÖK till Merc fick verkligen bekänna färg denna förmiddag! Bromsarna låter nu så illa att jag är tvungen att skruva upp bilstereon till "ARE YOU NUTS???"- nivå! Men riktigt tung House ska ju ändå avnjutas högt, så...
Min bror, som är både smart och förutseende, har sett till att det finns frukost i flytande form i Tjårren: Treo.
Så jag slapp ju gå omkring med huvudvärk någon längre tid =)
Ja ja, det kostar på att ha partyhatten på sig kvällenföredagenefter.
Trots en ganska så tung blykepa så passerade dagen utan att jag hade sönder något. Bara det ett steg i rätt riktning =)
Ciao
Snurre
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???