Snubbens Place: Tvättstugan...

söndag, juli 03, 2005

Tvättstugan...

...
Jag gillar att tvätta.
Det är sant! Det är kanske inte kul som "åkabilfortutavbarahelv...-kul" utan det är mera att man låter hjärnan vila lite + att jag gillar att ha på mig rena kläder. Är en sådan som inte gillar att ha på mig samma plagg två dagar i rad. Hel och ren är det som gäller i min värld, sen får säsongens mode vara vad f*n som helst.
Det enda som kan förstöra nöjet med att tvätta är människor som gjort till sin livsuppgift att förpesta tillvaron nere i tvättstugan. Om man går över sin tid med så lite som 5 minuter så står de där, stampades med ena foten hårt och rytmiskt i golvet med armarna i kors och formligen vräker ur sig otrevligheter. Spelar ingen roll att man bara använde torktumlaren vilken de inte skulle använda på någon timme ändå! Det var därför som jag för 10 år sedan köpte både tvättmaskin och torktumlare och därmed "köpte mig fri" från dessa onödiga människor.
Om du hängt med från början så kommer du säkert ihåg att jag sålde mina maskiner när jag flytade upp till Gbg.
Nu är jag tillfälligtvis inackorderad hos min mamma, som ändå tillbringar sommaren på vårt landställe i Stockholms skärgård. Hennes tvättstuga är gigantisk med två tvättstugor i en!
Sprillans nya maskiner i långa rader och massor med tider att tillgå.
Nu måste jag ner för att sätta in en vittvätt.
När man är klar och har vikt/strykt all tvätt känns det hemskt lyxigt =)
- lyxigt... hur då?
Jo, det känns som att man fått en helt ny garderob och hur lyxigt är inte det på en skala?
Så här viker man en T-Shirt förresten: http://www.albinoblacksheep.com/flash/fold.php
Knäckande, eller hur?

Ciao

Snurre
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???