Snubbens Place: Kineser och infödingar...

måndag, juli 18, 2005

Kineser och infödingar...

...
Kineser
Två Volvo V70, en blå och en svart, stannade helt oväntat framför The Tjårre
Ut kliver 15 (!) Kineser och de verkar ha åkt långt för de sträcker på benen och verkar prata om hur skönt
det är att äntligen vara framme... fast på kinesiska då.
vid 15:30-tiden idag.

Efter någon minut kommer en av dem fram och säger: - Heeeej! Är såssken till salooo? Viii såg Blåkket punk se
den vaaa tiii salooo. Såssken saloooo?
- nä, sa jag. Vi är ju de nya ägarna. Vi tog över verksamheten i tosdags =)
- Ahhhhh.... såssken redan såll... Ahhhh...
De gick runt byggnaden flera varv för att kolla in vad de just gått miste om. De var bara några dagar försent.
Kinesbarnen ville ha glass och lämnade dessutom dricks på några kronor.

EPA-Mannen
Vid fyratiden dök en riktigt skön karaktär upp.
Han kom glidandes i en illröd, fet-hottad Volvo EPA-traktor med vita stripes som gick från motorhuven upp över hela bilen,
Hela gatan fylldes av ett ENORMT DUNKA DUNKA - ljud, när han anlände. E-Type REGERAR i Sjömarken, säger jag bara! Det gick inte att undgå men denna pimp var ute efter att överta herraväldet över Sjömarken.

Samhället MÅSTE bara ha hajjat till då hans däck skrek otäckt högt av den inbromsning jag inte sett sedan någon 70-tals deckare för länge sedan. För att vara säker på att han når fram med sitt budskap och för att uppnå maximal synlighet så parkerar han åbäket på motsatt körbana dessutom.
Ut glider en riktig slyngel iklädd ett par riktigt sketna shorts, t-shirt och en Quacker State keps. En sån där som har plast nät, du vet. Han går fram mot The Tjårren, så där nonchalant som bara han kan och formligen vräääker ur sig: Ännn Gjjööötttebåårgs Rapppé, e du gooo elle'? på riktigt bred och skön Götttebåssska.
Den här situationen kommer att förfölja mig för resten av mitt liv, känner jag.
Känns riktigt gott att få ta del av lite småstad.
Det var min dag.

Ciao

Snurre
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???