Snubbens Place: JÄVLIGT SKÖNT!

lördag, juli 16, 2005

JÄVLIGT SKÖNT!

...
Har äntligen fått sova 8 timmar i sträck!
Min bror öppnade The Tjårren så jag fick slagga lite.
Ryggen värker inte alls idag.
Det är under +20 grader ute, vilket innebär att det faktiskt går att andas igen =))
Arbetet på The Tjårren har därför gått väldigt smidigt idag. Folket i Sjömarken har äntligen börjar fatta att det är nya ägare till samhällets enda (!) Kiosk, Grill och servering. Vi är nu det enda gatuköket på nästan 5 mil mellan Borås och Göteborg eftersom våra närmaste konkurenter i Sandared gick i KK häromdagen.
Grillen i Sandared var vi faktiskt spekulanter på men eftersom de inte kunde presentera något bokslut eller någon rapport över dagskassorna de haft, så svalnade vårt intresse.
Våra Dagskassor i The Tjårren håller sig på en jämn nivå, vilket visar att vi har bromsat fallet som den förra ägaren hade. Sjömarken ligger inte långt ifrån SJÖBO, vilket dessvärre är ett väldigt främlingsfientligt samhälle, så de flesta jublar över att det äntligen har blivit Svenska ägare.
Då jag är affärsman så har jag inga ytterligare funderingar eller kommentarer på det förrutom att jag tycker att det är tragiskt att ett modernt samhälle inte kommit längre än så...
Både jag och min bror känner oss mer och mer säkra på att servera VÅR mat till kunderna. ALLT som de förra ägarna hade i frysar eller kylar ligger på komposten på soptippen.
Vi känner äntligen att vi kan stå för det vi serverar vilket faktiskt känns JÄVLIGT SKÖNT!
Vi tillträdde i Torsdags och har fått STÄDA stället sedan dess. Alla golv har vi skurat OCH skrubbat fyra gånger och vi är fortfarande inte klara.
Ikväll så åkte jag till en automattvätt för bilar, då de har högtryckstvätt, för att rengöra filtrerna
till grillfläktarna. De tidigare ägarna sa att grillfläkten var helt ny sen sex månader. Skitbra! men ... de har nog aldrig rengjort den. Jag redovisar inga bilder på det vi gått igenom de senaste dagarna.... om jag säger så...
Alltså... om jag säljer en bil eller ska lämna över en lägenhet eller...ett klädesplagg till någon annan:
NOG FAAAAAN STÄDAR ELLER RENGÖR JAG VÄL DEN INNAN???

Kan för mitt liv inte fatta varför man ska behöva städa en rörelse i flera dagar som man just har tagit över.
Ok, vi fick den snudd på gratis, men ändå!
Om man ska sälja sin Bostadsrätt så är man ju ÄRKEPUCKAD om man inte anlitar någon som kan trycka in lite hotta prylar, som ska öka värdet på lägenheten.
Det är fett inne att hotta upp sin bostadsrätt innan försäljning. Om man lägger 10-15.000:- på
det så får man garanterat 50-100.000:- tillbaks! Capisce?
Det är ett überenkelt sätt att tjäna deg på, enligt mig.
Jag bara VÄGRAR att skämmas över en verksamhet som jag driver.
ALLT ska vara "TUTTI". D.V.S. att allt ska smaka, se ut och lukta perfa. ALLT ALLT ALLT ska vara seriöst.
Hela affären ska andas "seriositet" eller det ska andas en "de är här för att stanna väldigt länge" feeling.
Annars är det fetkört på en kvart. Om jag så säljer en tveksam korv så kan det vara slutet för oss på den orten. Det är ganska obra.
Fan vad skönt det var att skriva av sig lite ikväll! Behövde det kände jag =))
Kratta gärna in lite hygglo kåmments så jag känner mig taggad att kämpa mot min dröm att bli västkustens bästa The Tjårre pimp =)

Ciao

Snurre
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???