Snubbens Place: Göteborg & Heja Sverige =)))

söndag, juli 17, 2005

Göteborg & Heja Sverige =)))

...
Det som är så bra med att ha "snurres krypin" här på msn är att det är MITT space.
Ingen kan säga till mig vad jag ska skriva eller tycka.
Jag får skriva och tycka precis vad jag vill, så länge jag följer reglerna för uppförande
och är ansvarig för alla aktiviteter och allt innehåll jag publicerar. Det känns skitskönt!
Jag kanske inte är den allra vassaste på att skriva det svenska språket även fast jag är svensk. jag stavar bergis fel här och där men jag VILL i alla fall. Jag hoppas att den som läser det jag skriver fattar vad jag menar. Det är väl ändå det som kommunikation handlar om?
I och med att jag valt att alla på nätet ska kunna komma in på mitt space och tycka till om det jag skriver
så är jag även beredd att ta emot både ris och ros kring de tankar och funderingar jag har. De som besöker mig kan tycka till ... eller helt enkelt låta bli. Det är det enda som är demokratiskt på mitt space.
I övrigt styr jag det som skrivs här med järnhand. Här är jag envåldshärskare.
Eftersom jag mest beskriver min kaotiska vardag och valt att inte citera ur dagens tidning och komma med
roliga kommentarer kring det som står där..., så finns det väl kanske inte så mycket för de som besöker mitt space att kritisera eller tycka till om =) Men även jag kan fet-ruttna-till och sticker mer än gärna ut hakan och proffs-tyckertill ibland.
I morse fet-ruttnade jag av en artikel jag läste i GP (Göteborgsposten för den 08 som nu inte hajjade det)
och känner därför att det bara måste ventileras här och nu.
"Höjda p-avgifter - en guldgruva
De kraftigt höjda parkeringsavgifterna skulle få göteborgarna att inte parkera på gatan utan i garage.
Visserligen ökades kommunens intäkter med 50 miljoner kronor, men någon större effekt på hur folk parkerar
har inte märkts."
Gbg's trafiknämnd ville dessutom att antalet som köper boendeparkering skulle minska rejält men det hade det till deras förtvivlan inte gjort.
Det kostar 20 kronor per timme att parkera i centrala Gbg. Dag som natt. Helg som vardag.
För att gå på bio en kväll måste man betala minst 40 spänn om du väljer att komma till stan i bil. Plussa på priset för biobiljetten, lite godis och kanske en fika efteråt så är du uppe i över 200:- bara för att "ta en bio på stan någon kväll". Jättekonstigt att folk laddar hem det de vill se från nätet...
Det är dessutom upplagt för att man någongång ska få p-böter. Det GÅR inte att undvika.
Det händer förr eller senare, jag lovar! Så inte nog med att man måste betala 20:- / timme för att parkera på gatan, man ska budgetera för p-böter oxå!

En p-bot kostar 300:-, om man bara har glömt att stoppa i mer pengar i automaten.
Den avgiften ska de nu höja till 400:-!
Vidare i artikeln...
"Trafikkontorets totala intäkter från p-avgifter och p-böter var under 2004 cirka 228 miljoner kronor.
80 miljoner gick åt för bland annat p-övervakning och administration. Intäkterna ingår i Trafikkontorets
totala budget på 1,8 miljarder kronor. Pengar som ska användas för att SKÖTA GATOR OCH VÄGAR."
* Om de nu har en budget på nästan 2 miljarder kronor för att sköta gator och vägar...
Hur kommer det sig då att folk fortfarande bryter benen på DERAS gator under vintrarna
och varför tillåter de att det är så jä*la skräpigt överallt? Jag hade själv löst det för MYCKET mindre deg!!!
* Om det blev som de ville (inga bilar på gatorna och gärna inte inne i stan) VAD skulle de underhålla då?
* Vi som äger en bil i Göteborg betalar för en organisation som sätter
sprätt på ungefär 20 miljoner i "administration"... PER ÅR!
För 20 miljoner kan man få många människor i arbete!
Vad skulle DU göra med 20 millar under ett år???
Ja, detta är ett i-landsproblem men jag bor för fan inte i Afrika!!! Jag bor i Göteborg och detta drabbar och rubbar min vardag å det värsta. Därför snear jag till fet-fett mycket eftersom jag inte ens får behålla hälften av vad jag tjänar av arbete då det går till skatt. Jag äger dessutom en jäkligt hygglo bil som jag bara älskar att köra omkring i om jag inte har något bättre för mig och jag VÄGRAR att bli bestraffad för att jag tar mig den friheten. Jag betalar dessutom FETT MYCKET I SKATT för DENNA s.k. "frihet".

Om mina p-avgifter gick till BRIS, äldrevården, kvinnojourer, fattiga barn i Afrika, FRIA LINGON TILL ALLA eller något annat vettigt så hade jag inte gnällt alls.
Men nu går det till en organisation som ingen egentligen behöver eller gillar och som bara tjänar sitt eget syfte.
SKIIIIIT är vad det är!
Även om du tror på någon rödgrön sörja så MÅSTE DU BARA HAJJA!!!
Gbg styrs av en röd-grön j*vla sörja. Jag får trösta mig med att det snart blir ändring på det.
För det här KAN bara inte få fortsätta. DET BARA MÅSTE BLI EN KURSÄNDRING NU!
Samma sak med "trängselavgifterna" i Stockholm... *FNISS*
Den är precis som med allt annat bara en extra skatt som påläggs de som tröttnat på att inte komma in till jobbet i tid för att lokaltrafiken inte fungerar och de därigenom förlorar pengar för att de inte är i tid till möten och till sitt jobb.
F*n vad sköna vi svenska är! Vi bara gapar och tar emot. Det gnälls ett tag men de folkvalda som driver igenom alla dessa flummiga beslut räknar kallt med det och att stormen ska lägga sig efter ett litet tag.
Oh... höll på att glömma slutklämmen från GP...
"Den vanligaste anledningen till en p-anmärkning är att man inte betalt p-avgift. I cirka 20 procent av fallen handlar det om en felparkering som bedöms utgöra ett trafikhinder".
Av alla utfärdade p-böter I Göteborg så är det endast 20% bilar som verkligen står fel.
Och DET känns ok, eller?

Heja Sverige!

Ciao

Sur-snurr
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???