Snubbens Place: Gohan Sushi =)

lördag, juli 02, 2005

Gohan Sushi =)

...

AC'en

Efter att flera veckor har passerat utan att någon endaste liten sak gått sönder för mig, säckade AC'en i bilen ihop idag. Fan! Jag som fyllde på med AC-gas för bara några veckor sedan! Systemet läcker tydligen.

Vanligtvis så brukar jag glida runt och flina så där lite överlägset åt folk som är ute och svettas medans jag gosar mig i mina 17-18 grader, lyssnandes på något som dunkar gott i 130 BPM. Nu var det nog tvärtom! Svetten lackade och människorna på utsidan så ovanligt glada ut =(

Eftersom jag inte hade något för mig idag annat än att försöka hålla mig vid liv, så passade jag och BMW på att sticka över till Borås en sväng för att kolla in en servicebutik som var till salu. Det var när jag kommit en bit på väg som jag märkte att AC'en säckade ihop. Vet inte vad det är men min hjärna slutar helt att fungera vid extremt varma temperaturer i bilar. Skönt att ha taklucka såna här gånger =))) Tur att jag hade sinnenärvaro nog att svänga förbi Systemet och inhandla ett gäng Carlsberg på vägen hem igen innan jag ramlade ihop totalt!

Servicebutiken var lite för tråkig för att kunna vara intressant så det blir ingen affär denna gång heller =(

Sushi

Har just T R Y C K T i mig 15 bitar Sushi från "Gohan Sushi" på Övre Husargatan i Göteborg. Känner att mina kroppsfunktioner sakta börjar att återgå till det normala. Idag tog det faktiskt emot men jag fick ner alltihop. *Burp* känner mig nästan lite stolt med det *fniss* =)

Mama Sushi kämpar frenetiskt med att uttala bokstaven "r". VARJE gång frågar hon; -hul många pinnal behöval duuuu? Bala eeett paaaal??? (skakar lätt på huvudet) Du ätel mycke Sussi duuuuu..."! Och så ler hela hon. Denna mening säger hon väldigt väldigt fort. Idag höll jag på att bryta ihop innan hon ens började sitt mässande eftersom jag vet att det kommer förr eller senare. VARJE gång...

Vad 15 bitar kostar på Gohan Sushi? Ynka 99 spänn, inklusive Miso-soppa och en dricka. Sticker ut hakan och påstår att man inte får godare eller lika mycket Sushi för dessa pengar i hela riket. De mesar minsann inte på bitarna heller och jag kan garantera att det verkligen smakar mumma =))

Nu ska jag sänka en iskall Carlsberg...

Ciao

Snurre

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???