Snubbens Place: Gå till Månen...

måndag, juli 25, 2005

Gå till Månen...

...
Klantig som jag är nuförtiden så glömde jag naturligtvis min plånbok hemma hos min mor sist jag var hos henne i Göteborg. Min plånbok innehåller både företagets och mina privata bank- och kreditkort och får, under inga omständigheter, slarvas bort. För no money - no funny, som det så vackert heter.
Även om de fem milen mellan Borås och Götet bara tar tjugo minuter, hrm... BMW-tid räknat... så har det inte blivit av att åka och hämta den. Har haft det rätt så körigt med The Tjårren och att komma iordning i den nya lyan.
Har därför varit tvunget att göra betala för mig med cash den senaste tiden, vilket jag nästan vant mig av med. Känns nästan lite stenålders att betala med kontanter, liksom!
Har beställt nytt bredband oxå. Det tar EN TILL TVÅ VECKOR att få igång!
Hajja att EN TILL TVÅ VECKOR på bredbandsspråk är... är... är... är en hel evighet! Som att GÅ TILL MÅNEN istället för att ta rymdfärjan, ungefär.
Människan i kundtjänst frågade dessutom vilken hastighet jag ville beställa.
-ja, går det att få imorgon? Var min självklara följdfråga. Varför kan jag inte få det imorgon för?
Bornet har installerat bredband i hela området där jag bor. Sladden är redan dragen till alla lägenheter så det enda som behövs är att de skickar ut ett modem och kopplar om lite i någon station eller så. Sen är det bara att trycka in sladden och börja surfa. Hur är det möjligt att detta kan ta två veckor att få levererat till sig???
Översatt i korvspråk så skulle det motsvara en timme att få en korv med mos levererad istället för femton sekunder. Om det tog en timme då skulle jag bli tvungen att VÄCKA mina kunder.
- hallå, hallå...en kåjjv me mooos e klaaar... *ruska ruska*. Hörruuuhallåååå!
Som ett åskmoln ringde jag till BBB istället.
Bredbandsbolaget kan i vissa fall fixa en riktigt najjs uppkoppling på 24Mbit/s till en del områden. Det är nästan löjligt skönt att surfa med. Som att gliiida genom livet på en räkmacka, ungefär =)
Efter att ha gått igenom alla olika val och knappat in ALLA siffror på tonvals-telefonen så säger någon i luren:
-Det är många som ringer nu. Tack för att du väntar.
Det beräknas ta......................................................................................................................................... tjugo minuter innan du blir kopplad till kundtjänst.
TJUGO MINUTER för att komma i kontakt med ett bolag vars affärsidé är att sälja snabba uppkopplingar!?
TJUGO MINUTER på bredbandsspråk måste vara som... som... liksom JÄÄÄTTELÅNG tid!
-Hur blev det nu då? När får du din uppkoppling?
Det blev Bååårnet. Jag får det om en till två veckor. Har just nu varken ork, tid eller lust att jaga en snabb vidare efter ett bolag som kanlevera det snabbare än någon vecka. Nu är beställningen gjord och det är bara att vackert sitta och vänta... på att de ska få tummen ur och leverera.
Annars är allt på topp =)

Joråmens'attde....

Ciao

Snurre
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???