Snubbens Place: ...en simpel 08

torsdag, juli 07, 2005

...en simpel 08

...
...ibland känner jag mig bara som en simpel 08.
Har tillbringat ett par sköna dagar i Norrköööping. Solen har gassat och vi har varit och badat varje dag.
Idag drog vi iväg till Linköööping för att schväänga förbi Ikea (de har inte Ikea i Norrköööping!).
På E4:an dit vroomade en "hottad" Volvo 850 TURRRRBO förbi oss i minst 160 knyck.
Vi kryssade fram i de mer normala 130...
Eftersom jag är en sån där 08 från början så var jag bara tvungen att se hur lång tid det skulle ta innan vi kom ikapp honom. Jag måste ju bara "testa en grej..." liksom.
Ett lätt tryck på gasen senare, var vi lättigt uppe i 180 och Turrrrbon's försprång var sedan länge historia!
"-Faaan, va mannnnligt", tänkte jag för mig själv så där fjunigt flinande och med samma dialekt som Tony Rickardsson.
En kort stund senare Swischade vi förbi en vit SAAB 900, där en Polis i uniform satt och blängde surt på mig. Han var troligtvis bara på väg till sitt skrivbordsjobb på närpolisen men vår genomsnittshastighet sjönk ändå ganska snabbt och omedelbart...
Kaxig 08!?
Väl framme på Ikea försökte jag självklart hinna före ett äldre par som skulle gå in genom snurr-slussen. Jag hann före dem men upptäckte att det var något fel på snurr-slussen så mitt försök att tjäna ett par sekunder hade med ens misslyckats på ett rätt så förnedrande sätt. Eftersom det kändes som att det tog en kvart att "snurra in" så fick man naturligtvis ta emot en hel del underfundigheter, roliga "one-liners" och andra fnisserier ifrån både de äldre paret och min tjej... Hö-hö-hö...säger jag bara!
Skit samma! Som 08 är man van vid att se över sån't.
Har viktigare saker för oss som att komma före i kön t.ex =))
Vi fick i alla fall det vi kom dit för: en pryl som man vässar knivar med! Jag får bara inte in snitsen på att slipa köksknivar med ett vanligt slipstål och har tidigare, med stor framgång, lyckats ganska bra med Ikeas knivslip.
De knivar som skulle vässas blev vassa efter bara en lite stunds slipande, tyckte jag och blev ännu stoltare med vårt inköp =)
Annars har veckan präglats av mitt eviga gnällande över hur varmt det är. I och med att AC:n i min bil kraschat och jag inte fått en tid att laga den förräns på torsdag I NÄSTA VECKA, så är det med all rätt som jag klagar. Vet du hur varm en bil där AC'n pajjat blir?
Helt klart varmare än en som aldrig haft AC installerat i alla fall.
Stora bekymmer så här i sommarhettan.
Det är därför som jag ibland känner sig som en simpel 08 som inte vet bättre än att bara gnälla.
Men... om man man en gång haft det svalt och bekvämt och det rycks ifrån en; har man inte rätt att gnälla liiiiite grann då åtminstone?

Ciao

Snurre
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???