Snubbens Place: 80's Night på SVT....

lördag, juli 16, 2005

80's Night på SVT....

...
Jag tycker att det inte finns någon annan i hela Skandinavien som kan ro iland en sån här kväll som vårt kära SVT! Det är kvällar som denna som det är värt att betala TV-LICENS! Har de inte fattat att det är KVALITET framför REPRISER vi sill se??? Lägg TV-Licensen på skatten istället.
Hade samma evenemang ägt rum på någon annan kanal så hade man lätt tappat fokus på grund av all JÄVLA REKLAM. Nu flyter allt på precis som det ska :-) Gött mos, säger jag bara =)
Ikväll behandlar denna mastodontsändning 80-talet från ett musikaliskt perspektiv.
Jag tycker att 80-talet är det bästa årtiondet hittills bara för att det var då allting vaknade till liv på något sätt. Det "kalla kriget" och george Orvell's "1984" hjälpte till att skapa den rätta timingen för detta årtionde att frodas och födas. Allt gick ifrån svart-vitt till färg, liksom. Närå...jag är inte MTV-generation... inte alls =))
Musik, mode och allt annat började hända för den stora massan. Allt formligen exploderade under 80-talet.
... tycker jag alltså =)
Om man bortser från de svårt pinsamma Svenska försöken att hänga på 80... såsom Susanne Lagerfeltd, Zick Zack, Solstollarna, Swedish Metal Aid... och lite annat så var detta årtionde faktiskt riktigt roligt att växa upp i. Det hände fett mycket under detta årtionde. Allt ifrån uppgång och fall =))
Själv har jag aldrig sett så schnygg ut som då, tror jag =)
Det ska väl vara nu då.... *asg*
Vad ångrar jag?
Att jag inte var lite äldre då med de kunskaper inom skivindustrin som jag har idag... hehe =))
Hur var ditt 80?
(Snälla, skicka inga bilder.....)
Tjabba (tugg tugg) liksom

SnurrSnurr
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???