Snubbens Place: Nytt myggmedel...

måndag, juni 27, 2005

Nytt myggmedel...

...

Det har kommit ett nytt myggmedel som ska hjälpa mot mygg, knott och fästingar bättre än vad tidigare preparat och medel gjort. Dagen före midsommar hade Aftonbladet en artikel där det hävdades att ett nytt medel skulle vara mycket effektivt mot dessa insekter.

Men hallå! Om man nu ska ut i Stockholms skärgård där det formligen vimlar av äckliga skadeinsekter som faktiskt ÄTER människor, då är det väl klart att man testar det även om det kostar över 80 spänn för en pytteplaska.

Döm om min förvåning när myggorna faktiskt VÄNDE istället för att sikta in sig på en arm t.e.x. Det har jag aldrig varit med om i hela mitt liv! Saxat från Aftonbladets artikel: Sprejen är fri från kemikalier, luktar citron och har testats i Guinea Bissau i Afrika. "Mygga natural" är det nya myggmedlet som enligt svenska forskare ska garantera en myggfri sommar...

Nu var just det helt slutsålt p.g.a. artikeln i Aftonbladet men det fanns ett annat med exakt samma ingredienser som hette Mosi-Gard, som jag testade istället.

Det funkade! Jag fick inte ett endaste litet bett på hela midsommar trots att vi var utomhus tills klockan jättesent. Hurra

Eftersom det fungerade så pass bra så släppte man garden en aning dagen efter midsommar. Dessvärre så hade jag inte en tankle på att spreja på medlet dagen efter vilket medförde att jag numera är fullkomligt täckt av myggbett över hela kroppen. Det kliar som FAAN ÖVERALLT just nu!!! Det verkar som om myggjävlarna tog i lite extra dagen efter eftersom de inte kom till riktigt dagen innan?!

Så, visst. Ett myggmedel kan funka så bra att man nästan blir uppäten av de små jävlarna!

Annars var det hur trevligt som helst... "liten" fångade sitt livs första fisk; en mört!

Är det någon som vet hur man ska klia myggbett utan att dö av blodförlust?

Ciao

Snurre

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???