Snubbens Place: High Chaparall...

tisdag, juni 14, 2005

High Chaparall...

...

Gaaahh!

Kan inte sova. Det måste vara för att jag äntligen fått igång internet igen. Det kan inte finnas något annat skäl till min sömnlöshet!

Har i och försig träffat en skitmysig enbarnsmamma, som bor i Norrköping av alla ställen. Det kan ju vara mina tankar på henne som spökar? Nåväl, hon och hennes dotter är på High Chaparall där de har hyrt en stuga i 2 dagar tillsammans med ett annat par och deras 2 barn.

Det var inte meningen att vi skulle träffas förens i helgen men eftersom vi inte har sett varandra sedan 2 veckor tillbaka så tänkte jag överraska genom att hälsa på dem.

Eftersom jag ändå var i Borås för att kolla på en lägenhet, som förresten sög jättefett, så såg jag på kartan att det inte skulle vara mer än ca:1 timmes bilfärd till High Chaparall. Enligt MINA beräkningar, alltså.

Sagt och gjort så brände jag iväg ut i de småländska skogarna. Precis, DE SMÅLÄNDSKA SKOGARNA! Det var ju för böveln gräs mellan däcken på den vägen jag körde! Vi snackar riktiga skogsvägar här va. Bergis anlagd av kor och getter på grönbete

Vägskyltarna skriker dessutom ut: olycksdrabbad vägsträcka! Vi kommer därför att ta ett knivskarpt foto på din surfula nuna och se till att du får betala fett med degos så att vi har råd med fler kameraskåp för bättre vägar eller fler poliser har vi inte råd med. Ge dig av och kom aldrig mer tillbaks, å du dryga 08 duu...

Vägarna tillåter inte mer än 70-kilometer i timmen. Dessutom är vägen tungt trafikerad av stora långtradare så det går icke att köra om heller. Blir så sne!

Jaja... 1 timmes planerad bilväg tog nu istället 2½ och man får väl kanske bara gilla läget ibland. Väl framme på HC (ja, du hajjar?) så blir ju allt så där gulligt som man hade tänkt sig från början med lite gos och mys. Just då så kändes det värt allt besvär. självklart!

Ja menar, vad gör man inte för kärleken

Efter några timmar var det så dags för HC's "Vilda Western Show". Det är ungefär då som himlen öppnar sig och 18 grader sjunker blixtsnabbt ner till -2, kändes det som. Då jag knappt har mer än frukost i magen och har kämpat med alla som bara MÅSTE köra 50 där det är 70 och 70 där det är 90 o.s.v...så är det ju klart att man huttrar nått alldeles förbaskat!

Bara jag inte blivit förkyld nu när det ska mysas till helgen.

Då vet jag inte om det var värt det...

Ciao

Snurre

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???