Snubbens Place: Hetta...

torsdag, juni 16, 2005

Hetta...

...

Så här var det:

Idag vaknade jag klockan 08:30. Tog en snabb promenad till bilen för att flytta den eftersom det kostar 20:-/timme att parkera i centrala Gbg och jag hade inte betalt en cent över natten =). Man behöver inte vara ett mattegeni för att räkna ut att det snabbt blir väldigt kännbart i plånboken om man inte leker lite "hide & seek" med Lisorna. Hittade i alla fall en plats som var något billigare, där den kan stå ett par timmar till utan att riskera böter.

Märkte att vädret var stabilt och att värmen verkade hålla i sig.

Käkade frukost samtidigt som jag läste GP, kollade resten av blaskorna på nätet och marcherade sedan in i duschen. Rakade mig och jidde jadda...

Min mor bor i en ganska bra bostadsrättsförening i Linnéområdet och fan vet om de inte har en AC installerad till varje lägenhet som kyler ned, för det är jämt så kusligt svalt här.

Den här morgonen tog jag extra god tid på mig eftersom jag inte hade någon tid att passa så klockan var nästan halv tolv när jag var redo att slita asfalt. Har dagen till ära valt att bära ljusa kläder eftersom jag eventuellt tänkt sätta mig på en uteservering och fika och njuta av Gbg och dess invånare :-)

Öppnade dören, tog hissen ned och gick ut genom porten...

POW! Värmen som slog emot mig kan jämföras med den som slår emot en när man iförd dunjacka, mössa och lovikavantar kliver av planet på kanarieholmarna i slutet av December! Det är hett hett hett!

Kämpade mig fram till bilen som stod 500 meter därifrån. Hörde mig själv rossla fram "AC....host host....AC" de sista metrarna. Väl framme vid bilen såg jag att den stod i solen

Det tog exakt 2 minuter för AC'en att på full speed jobba ned kupéen till 16 grader. När temperaturen äntligen var nere på nivån "du-överlever-kanske" så satt jag flåsandes med knappt några kläder kvar på kroppen med svetten rinnandes.

Nog för att jag gillar värme och sommar men vart tog övergången från kallt till ljummet till varmt till hett som fan, vägen? Har ju knappt ställt om mig från huttriga High Chaparall känns det som.

Det var bara att lägga ned verksamheten och göra om hela proceduren igen för jag vägrar att gå omkring och se lökig ut om det inte är för att göra en hattrick i hockey! Man har ju liiiite image att vårda

Parkerade bilen. Min plan var att gå in och ta en dusch igen och ta på mig t-shirt och shorts för att möta världen som en ny människa.

När jag kom ut en timme senare var det kvalmigt och molnigt!!!!!!!!!

Det blev en Sushi tvärs över gatan, inomhus för de hade AC...

Ciao

Snurre

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???