Snubbens Place: Blejds...

torsdag, juni 30, 2005

Blejds...

...
Idag ha jag åkt Roller Blades (blejdat) för första gången sedan sist. Det vill säga att det var ett tag sedan =)
Senast det hände var någongång i april då jag fortfarande bodde i Malmö.
Där finns det ett asfalterat promenadstråk som med all säkerhet måste vara minst en mil långt och det sträcker sig längs hela kustlinjen. Den enda existerande lutningen i Malmö finns här! Den finns där den stora hundrastplatsen är ute vid Bo01. Här åkte jag Roller Blades senast.
Malmö är ju den stad som först får ta emot eventuella stormar och just denna dag bestämde jag mig för att "blejda". Det gick jättelätt att åka nedåt i medvinden! Jag vill minnas att jag vinkade till dem som jag passerade =) och det sista jag tänkte på just då var att jag skulle åka samma väg tillbaka, UPPÅT, lite senare.
Väl nere så stannade jag till vid en kiosk och tankade lite blodsocker. Ungefär samtidigt så började det att blåsa upp. Den soliga dagen blev till den gråa dagen. Medvind blev till MOTVIND. Lätt blev med ens hemskt tungt!
Om du någongång har försökt att åka Roller Blades i en uppförsbacke kan försöka att tänka dig ett uppförslut på 2 kilometer! Det är vad jag hade framför mig just då.
Minns att folk till slut stod och hejade på mig. Var lätt blå (lila?) i ansiktet bara efter några hundra meter så de måste ha trott att jag var ute på något rekordförsök eller något.
En polisbil passerade och började tuta hejande. Såg i ögonvrån att de asgarvade inne i bilen samtidigt som de pekade mot mig. Jag blev tvungen att sätta mig för att vila flera gånger och då passerades av de jag själv passerat i min kamp upp mot toppen; pensionärer som var ute på sin söndagspromenad.
Väl uppe bestämde jag mig för att aldrig mera åka Roller Blades;
I motlut
I motvind
I mot whatever!
Idag gick det mycket lättare att blejda. Inte för att jag är speciellt vältränad nu men vis av min egna erfarenhet så valde jag bort alla uppförsbackar. Att Blejda är en mycket bra motionsform då det inte sliter så hårt på knäna lika mycket som det gör av att löpa.
Eftersom jag fortfarande siktar på att göra karriär i min brors ishockeylag i höst så vill det till att jag börjar skejta utav bara f*a nu. Det är inte mycket tid kvar.

Ciao

Snurre
Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???