Snubbens Place: Hulliganer...

torsdag, maj 26, 2005

Hulliganer...

...

Tjabba!

Hela dagen igår gick åt till att plocka ner prylar i kartonger. Börjar bli riktigt duktig på att få plats med saker liksom men oj vad mycket man samlar på sig! Om man inte har varit bra på att kasta saker så blir man! Har slängt halva mitt liv, känns det som. Nåja, det ska bli skönt att komma härifrån i alla fall.

Tröttnade för en stund på att flytta och gick ner på den lokala puben. Satt där i lugn å ro i säkert en timme innan de smällde upp en storbilds TV för att visa Champions League finalen mellan Milan-Liverpool och med ens blev hela puben ett enda hav av fotbolls supporters! Det var som att stå mitt i ett böljande hav av rusiga fotbollshuliganer som vrålade ut sina ramsor! Spenderade de nästkommande två timmarna nära två "infödingar" som paratde å pratade å pratade å pratade.... Måste erkänna att jag mest bara nickade och log eftersom det inte fanns en chans att höra vad de sa...än mindre förstå vad de menade. Har efter 4 år fortfarande svårt att förstå skånska! Då ska vi ha klart för oss att jag inte har några problem med att förstå Danska!!!

Men det är som överallt i världen; man kan lättigt ta sig fram vart som helst med bara ett leende =)

När jag väl kom hem så tjöt det bara i öronen och det var först då jag förstod hur högljutt det hade varit. Jaha, då har man varit på fotboll oxå =)

Ciao

Snurre

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???